ما پیروزیم- ۲۲۴/

کاشت نخل در ۲ یادمان به مناسبت هفته منابع طبیعی

همزمان با هفته منابع طبیعی و درختکاری فاصله بین یادمان شهدای هویزه و یادمان شهدای عشایر عرب کرخه نور، نخل کاری شد.
کد خبر: ۳۳۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵ - 15March 2019

سعید سلیمانی، مسوول امور فضای سبز یادمان شهدای هویزه در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس از نخل کاری بین یادمان شهدای هویزه و یادمان شهدای عشایر عرب کرخه نور خبر داد و اظهار داشت: نخل‌های کاشته شده از نوع مرغوب «برحی» آبادان و ثمرده هستند و ارتفاع هر کدام بین 2 تا 4 متر است.

نخل‌کاری فاصله بین 2 یادمان/ مسیر دو یادمان سبز شد

وی افزود: این نخل‌ها اهدایی «رسول طرفی» از اهالی روستای جلالیه شهرستان هویزه به یادمان شهدا است که با کمک پرسنل فضای سبز و خادمان راهیان نور در مسیر جدید یادمان‌های شهدای هویزه و کرخه نور کاشته شد.

مسوول فضای سبز یادمان شهدای هویزه، گل‌کاری یادمان با انواع گل‌های فصلی را از دیگر اقدامات این واحد در ایام مختلف سال مخصوصا راهیان نور برشمرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یادمان شهدای هویزه در واقع گلزار شهداست، تلاش کرده‌ایم تا با کاشت انواع گل‌های رنگارنگ بهاری و درختچه‌های زینتی در اطراف قبور مطهر شهدا فضایی مفرح و دلچسب برای زائران و خانواده های معظم شهیدان هویزه به وجود آوریم.

نخل‌کاری فاصله بین 2 یادمان/ مسیر دو یادمان سبز شد

سلیمانی توسعه فضای سبز یادمان شهدای هویزه با استفاده از درختان میوه را از دیگر برنامه‌های این واحد اعلام کرد و گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری مبنی بر استفاده هر چه بیشتر از درختان میوه و مثمرثمر، کاشت انار، شاتوت، ازگیل و مرکبات را در دستور کار قرار داده‌ایم.

بر اساس این گزارش، گلزار شهدای هویزه به عنوان اولین نقطه یادمانی دفاع مقدس، محل شهادت شهید علم الهدی و یاران عاشورایی‌اش در عملیات نصر (۱۶ دی ۵۹) می باشد که در ۲۴ کیلومتری شهر هویزه و ۴۰ کیلومتری اهواز واقع است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار