ما پیروزیم- ۲۰۹

هویزه نماد وحدت، مقاومت و ایستادگی است + تصاویر

روزگاری جوانانی در هویزه پای گذاشتند که تاریخ ساز شدند، این جوانان راه را پیدا کردند و برای دفاع از اسلام آسمانی شدند.
کد خبر: ۳۳۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵ - 13March 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اگر به شهدای هویزه توجه کنیم می‌بینیم که از ۲۲ شهر و اقشار مختلف در اینجا دفن هستند و می‌توان گفت یادمان هویزه نمادی از وحدت در برابر استکبار و رژیم بعث عراق است.

عملیات نصر یکی از نمونه‌های فداکاری رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی در 15 دی 1359 خورشیدی به منصه ظهور رسید؛ روزی که نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پشتیبانی زرهی ارتش جمهوری اسلامی تک گسترده‌ای را علیه متجاوزان بعثی در منطقه عملیاتی هویزه اجرا کردند که توانستند به پیروزی برسند اما یک روز بعد ارتش بعثی با اجرای پاتکی سنگین موفق شد نیروهای سپاه را محاصره کند و مناطقی را بازپس بگیرد؛ عملیاتی که در این میان قوای پاسدار به فرماندهی فرمانده وقت سپاه هویزه سیدمحمدحسین علم الهدی علیه تیپ زرهی ارتش بعث مقاومت کردند اما به علت فقدان پشتیبانی و کمبود مهمات، مدافعان و شخص علم الهدی شربت شهادت نوشیدند.

هویزه نماد وحدت، مقاومت و ایستادگی است

در این برهه حساس که دشمنان ایران اسلامی تمام توان خود را گذاشته‌اند که این کشور را تضعیف کنند، شهدا به ویژه شهدای هویزه می‌توانند سرمشقی برای مقاومت و ایستادگی مردم باشند، از این رو باید از این شهدا درس‌هایی بگیریم؛ درس‌هایی که جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن است.

شهدای هویزه از جمله شهید سیدحسین علم الهدی دانشجوی رشته تاریخ دانشگاه مشهد و تعدادی دیگر از شهدا از دانشجویان و دانش آموزانی و دیگر اقشار جامعه بودند که در هویزه جانانه در برابر رژیم بعثی مقاومت کردند. شهدایی که فداکار بودند و مروری در زندگی آنها چگونگی خودسازی و اعتقاد آنها برای ما مبرهن می‌شود.

امروز از ابزارهای نفوذ فرهنگ‌های بیگانه، تغییر نگرش در افراد جامعه است و قشر دانش پژوه (دانش آموزان و دانشجویان) به جهت خصوصیات روان شناختی، اثر پذیرترین گروه‌های جامعه هستند. از این رو شهدای هویزه بهترین نمونه‌هایی هستند که شناخت چگونگی زندگی و شهادت آنها می‌تواند برای این قشرها درس فداکاری و خودسازی بدهد تا هیچگاه تحت تاثیر نفوذ فرهنگ‌های بیگانه قرار نگیرند.

اینکه این شهدا چه آرمان‌هایی داشتند و پاس داشتن این آرمان‌ها تا چه اندازه برای امروز جامعه راهگشا خواهد بود، مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید در این روز به آن توجه داشته باشیم.

شهدا پیشگامان عرصه مجاهدت، ایثار و مردانگی بودند که راه مبارزه با باطل و ایستادگی در کنار حق و تحکیم پیوند با امام خویش را فراروی ما گشودند. آرمان‌هایی داشتند که در پیوند تنگاتنگ با آرمان‌های امام و انقلاب بود و جامعه امروز ما باید این آرمان‌ها را سرلوحه خود قرار دهد. برای نمونه یکی از این آرمان‌ها وحدت بود، وحدتی که این شهدا داشتند سبب شد تا بتوانند آنگونه دلیرمردانه در مقابل دشمن ایستادگی کنند؛ وحدتی که جامعه امروز در تمام حوزه‌ها سخت نیازمند آن است. آنها شهادت را پذیرفتند تا ملت ایران در اوج امنیت، اقتدار سیاسی و اقتدار نظامی قرار بگیرد و کاروان پرشتاب علمی خود را به پیش ببرد.

مهم‌ترین نقطه عطف حماسه هویزه در تاریخ جنگ، پیام مقاومت و ایستادگی است، پیامی که این شهدای عزیز با بذل جان خود به ما منتقل کرده‌اند. از این رو امروز ما باید در مقابل زیاده خواهان و دشمنان مقاومت و ایستادگی کنیم و آنان را در رسیدن اهدافشان ناکام بگذاریم.

پیامی که مقام معظم رهبری در سال 1375 خورشیدی و جریان بازدید از یادمان هویزه طی سخنانی به خوبی به آن اشاره فرمودند که «عزیزان من! برادران و خواهرانی که از منطقه دشت آزادگان، از سوسنگرد، از بستان و از مناطق دیگر عشایر مختلف عرب در اینجا هستید و یا کسانی که از نقاط دیگر آمده‌اید! این صحنه‌های زیبا از جوانان رزمنده یک درس است. یک درس بزرگ برای امروز ملت ایران و برای همیشه تاریخ. در انقلاب هم ما با دست خالی به میدان آمدیم اما با دلی سرشار از ایمان و عشق، با دستگاه تا بن دندان مسلح دشمن، جنگیدیم و بر او پیروز شدیم».

مردم ایران اسلامی در جهان امروز و با توجه به شرایطی اقتصادی که برای آنها پیش آمده است باید با پیام مقاومت و ایستادگی که از شهدای هویزه برای آنها رسیده با وحدت کلمه و همدلی در برابر دشمن ایستادگی کنند.

در پایان باید گفت که این عزیزان به عنوان شهدای تراز انقلاب اسلامی منشأ ابتکارات و اقدامات زیادی بودند که هر کدام از این کارها در دوره و زمانه خود که روزهای نخست انقلاب را سپری می‌کردیم بسیار پیشتازانه بود.

هویزه نماد وحدت، مقاومت و ایستادگی است

هویزه نماد وحدت، مقاومت و ایستادگی است + تصاویر

هویزه نماد وحدت، مقاومت و ایستادگی است + تصاویر

هویزه نماد وحدت، مقاومت و ایستادگی است

هویزه نماد وحدت، مقاومت و ایستادگی است + تصاویر

هویزه نماد وحدت، مقاومت و ایستادگی است

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار