معرفی کتاب؛

«در برج امنیت»

کد خبر: ۳۳۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ - 14March 2019

«در برج امنیت»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «در برج امنیت» کتابی است درباره چرایی ورود ایران به پرونده‌های منطقه‌ای که به قلم «شراره عبدالحسین‌زاده» به نگارش درآمده است. چنان که در مقدمه کتاب‌ آمده است نویسنده سعی کرده به این سوال پاسخ دهد که «چه دلایلی باعث می‌شود جمهوری اسلامی ایران در مورد آنچه در کشورهای منطقه و پیرامون خود می‌‌گذرد، نگران باشد و در مواردی مانند بحران سوریه و عراق وارد این کارزار شود؟ به عبارتی نوشتار پیش رو به دنبال آن است تا در خصوص موضوعاتی که می‌تواند امنیت جمهوری اسلامی ایران را به ویژه در پنج کشور افعانستان، عراق، سوریه، لبنان و یمن تحت تاثیر قرار دهد، توضیحاتی ارائه کند، به همین منظور در فصول مختلف، مسائل اساسی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌ایم.»

کتاب «در برج امنیت» در شش فصل به این موضوعات پرداخته است.

فصل اول: مبانی امنیت ملی در جمهوری اسلامی ایران، دلایل ورود ایران به تحولات لبنان، دلایل ورود ایران به تحولات افعانستان، دلایل ورود ایران به تحولات عراق، دلایل ورود ایران به تحولات سوریه، دلایل ورود ایران به تحولات یمن.

قسمتی از متن کتاب:

«اهمیت تحولات یمن را باید در تاثیری جستجو کرد که بر معادلات امنیتی در خاورمیانه و رقابت‌های قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در این منطقه بر جا می‌گذارد. واکنش خشم‌آلود کشورهای غربی و دولت‌های خلیج فارس به فعالیت‌های انصارالله و نگرانی آنها از افزایش نفوذ جمهوری اسلامی ایران، نشان دهنده تاثیرات فراملی حوادث سیاسی در یمن است.

البته در سطح ملی نیز به قدرت رسیدن شیعیان حوثی، سبب تضعیف تروریست‌هایی چون القاعده که تحت حمایت پنهان دولت‌هایی چون عربستان بوده‌اند و نیز کاهش نقش غرب از جمله ایالات متحده در یمن می‌شود.

به همین شکل مقبولیت بازیگری مانند جمهوری اسلامی ایران که بعد از بیداری اسلامی ملت‌های عرب حمایت و بر لزوم مبارزه مبارزه با تروریست‌های تکفیری و القاعده و رژیم‌های وابسته و مستبد تاکید کرده است، به موازات تغییرات ژرف سیاسی در یمن افزایش خواهد یافت.

بنیامن نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نطق 12 اسفند خود در کنگره آمریکا، از کنترل ایران بر چهار پایتخت عربی یعنی بغداد، دمشق، بیروت و صنعا سخن راند و بر لزوم مقابله با گسترش نفوذ ایران تاکید و ادعا نمود که همسایگان ایران نیز از برنامه هسته‌ای ایران و قدرت این کشور به هراس افتاده‌اند.»

«در برج امنیت، چرایی ورود ایران به پرونده‌های منطقه‌ای» در 199 صفحه به قلم «شراره عبدالحسین‌زاده» تالیف و توسط موسسه مطالعات اندیشه‌سازان نور» در 2 هزار جلد منتشر شده است.
انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار