عضو کمیسیون قضائی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

ضرورت برخورد قاطع دستگاه قضا با اخلالگران اقتصادی/ خلاصی کشور از نابسامانی‌ها با شعار میسر نیست

محمد کاظمی با اشاره به نقش اثرگذار قوه قضائیه در برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: مردم از عملکرد دستگاه قضا گله‌مندند؛ چراکه رانت و فساد مالی اخلالگران اقتصاد کشور را برنمی‌تابند.
کد خبر: ۳۳۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷ - 14March 2019

محمد کاظمی نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، نقش قوه قضائیه در برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد را مهم و اساسی خواند و اظهار داشت: یکی از نکاتی که قوه قضائیه باید بیش از گذشته بر اجرای آن توجه و تاکید داشته باشد، نظارت دقیق بر عملکرد مدیران دستگاه‌های کشور است؛ چراکه ضعف در اجرای این امر باعث می‌شود عده‌ای از مسوولان که مدعی دین‌مداری و اخلاق‌مداری هستند زمینه را برای خود مهیا دیده، رانت و فساد مالی را در کشور ترویج دهند.

وی با توجه به این نکته که عملکرد قوه قضائیه عملکرد مطلوب و قابل قبولی بوده، افزود: این به معنای رضامندی 100 درصدی مردم از دستگاه قضا نیست؛ چراکه مبارزه با هرگونه فساد مطالبه به حق و جدی مردم از این قوه است؛ لذا اینکه هر از گاهی مردم اخباری مبنی بر رانت و فساد مالی اخلالگران اقتصادی را دریافت می‌کنند باعث یاس و ناامیدی آن‌ها نسبت به مسوولانی می‌شود که وظیفه مهم اصلیشان پیشگیری و مبارزه با این اقدامات ضد انسانی است.

عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه تصریح کرد: آقای رئیسی می‌بایستی با نگاه به گذشته و بهرمندی از تجربیات رئیس سابق این قوه، به گونه‌ای در تحقق اهداف و سیاست‌های دستگاه قضا عمل کند که ما شاهد تغییر و تحولات اساسی در افزایش عدالت و امنیت اجتماعی و از آن طرف کاهش هرگونه جرم در جامعه باشیم.

این نماینده خانه ملت گفت: قطعا اگر هر کدام از ما مسوولان در هر پست و مقام و در هر لباسی خواهان خدمتگذاری واقعاً به مردم و کشور باشیم، مشکلات به خودی خود کم خواهد شد؛ لذا علت اصلی اینکه ما امروز شاهد مشکلاتی در جامعه و فراتر از آن شاهد معضلاتی در عرصه‌های مختلف کشور هستیم نشان از عدم توجه و تلاش برخی از مسوولان در اجرای وظایفی است که به گردن دارند.

نماینده مردم شهرستان ملایر با بیان اینکه قوه قضائیه با مشکلات و آسیب‌های جدی مواجه است، گفت: نظارت دقیق و بدور از هرگونه ملاحظه‌کاری بر رفتار و عملکرد مدیران ارشد کشور به منظور پیشگیری از فساد باید اولویت اصلی دستگاه قضا باشد؛ چراکه با نظارت قوی رانت و فساد مالی صورت نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در دین اسلام به رعایت عدالت تاکید شده است، گفت: نه تنها قوه قضائیه بلکه قوای دیگر نیز در تحقق این امر و کاهش مشکلات کشور نقش مهمی دارند؛ باید بپذیریم که مردم از عملکرد برخی مسوولان رضایت ندارند؛ چراکه آن‌ها فساد و تخلفات صورت گرفته در برخی نهاد‌ها و دستگاه‌های کشور را برنمی‌تابند.

کاظمی با توجه به این نکته که قوای سه‌گانه باید برای بهبود وضعیت موجود کشور به طور جدی تلاش کنند، تصریح کرد: حل و فصل معضلات کشور و مردم با شعار و وعده‌های بی اثر میسر نمی‌شود؛ لذا مسوولان باید برای پیشگیری و برخورد با فساد در هر دستگاهی به نیت خلاصی کشور از نابسامانی‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها