حمله هوایی آمریکا به نیرو‌های امنیتی در جنوب افغانستان ۵ کشته برجا گذاشت

مقامات افغان اعلام کردند که بر اثر حمله جنگنده‌های آمریکایی به یک پاسگاه نیرو‌های امنیتی افغان در ولایت ارزگان ۵ کشته و ۱۰ زخمی برجا گذاشته است.
کد خبر: ۳۳۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ - 14March 2019

حمله هوایی آمریکا به نیرو‌های امنیتی در جنوب افغانستان ۵ کشته برجا گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مقامات افغان در ارزگان اعلام کردند که جنگنده‌های آمریکایی یک پاسگاه نیرو‌های ارتش در این ولایت را هدف قرار داده اند.

«کریم کریمی» رئیس شورای ولایتی ارزگان اظهار داشت: این پاسگاه زمانی هدف حمله هوایی قرار گرفت که نیرو‌های آمریکایی در نزدیکی پاسگاه ارتش هدف حمله قرار گرفتند.

وی افزود: در این حمله بیش از 5 سرباز ارتش کشته و 10 تن دیگر نیز زخمی شدند.

وزارت دفاع افغانستان تصریح کرد که به دلیل عدم هماهنگی یک پاسگاه ارتش توسط جنگنده‌های آمریکایی هدف حمله قرار گرفته است.

بر اثر حملات هوایی و عملیات‌های شبانه نیرو‌های آمریکایی در افغانستان در یک ما‌های گذشته صد‌ها نظامی و غیرنظامی افغانستان کشته و زخمی شدند.

هفته گذشته نیز جنگنده‌های آمریکایی یک پاسگاه پلیس در شهرستان «جاغوری» ولایت غزنی را هدف حمله قرار داده بود که تعدادی کشته و زخمی برجا گذاشت.

تشدید حملات هوایی نیرو‌های آمریکایی و ناتو نه تنها باعث افزایش تلفات غیرنظامیان شده بلکه سبب افزایش تلفات نیرو‌های امنیتی افغان نیز شده است.

پیش از این نیز بار‌ها نیرو‌های امنیتی افغان هدف حملات هوایی نیرو‌های آمریکایی و ناتو قرار گرفته بودند، با این حال، دولت افغانستان تنها به گفتن اینکه دراین مورد تحقیق خواهیم کرد بسنده کرده است.

کارشناسان بر این باورند که پیمان امنیتی کابل-واشنگتن در این کشور در برابر کشتار نظامیان و غیرنظامیان افغان به نیرو‌های آمریکایی مصونیت قضایی داده است، بنابراین آن‌ها در برابر کشتار افغان‌ها پاسخگو نیستند.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها