آخرین دستور کار صحن مجلس در سال جاری؛

ادامه بررسی و اصلاح قانون انتخابات مجلس

مجلس شورای اسلامی یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در حالی تشکیل جلسه خواهد داد که رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات خانه ملت در دستورکار نمایندگان قرار دارد.
کد خبر: ۳۳۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ - 14March 2019

ادامه بررسی اصلاح قانون انتخابات مجلس/ رسیدگی به طرح تعداد نمايندگان پارلمانبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، مجلس شورای اسلامی در  روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در حالی جلسه علنی برگزار خواهد کرد که رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات خانه ملت همچنان در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

اما در حال حاضر که وضعیت معیشتی مردم به واسطه آثار مخرب ناشی از اعمال تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها و ناکارآمدی و ضعف برخی مدیران و مسوولان در انجام وظایف محوله‌شان مبنی بر تلاش جدی برای بهبود وضعیت موجود، وخیم شده است، برخی از نمایندگان رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را ضروری و دوای درد مردم نمی‌دانند؛ چراکه آنها معتقدند در شرایط کنونی هیچ کاری واجب و حیاتی‌تر از رسیدگی به دغدغه‌های مردم به خصوص در ایام  شب عید نیست.

«رسول خضری» نماینده مردم شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات خانه ملت در این برهه از زمان که مردم زیر بار مشکلات اقتصادی کمر خم کرده‌اند را کاری بیهوده دانست و گفته بود که بررسی طرح استانی شدن انتخابات مجلس در شرایط امروز کشور توجیه عقلانی ندارد.

خضری معتقد است که اگر مسوولان برای لحظه‌ای هم که شده خود را جای مردم به خصوص افراد مستضعف جامعه بگذارند، قطعا با همت و غیرت بیشتری برای مشکلات مردم کار خواهند کرد.

وی گفته بود که  آیا دولتمردان و نمایندگان مجلس هنگام تهیه کالا و مایحتاج زندگی‌شان از قیمت‎های سر به فلک کشیده اجناس مطلع نمی‌شوند؟ چرا برای خلاصی مردم از دغدغه‌های معیشتی‌شان اقدام جدی صورت نمی‌گیرد؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم به شدت از مسوولان به خصوص روسای قوای سه‌گانه انتظار دارند تا تمام توجه‌شان را به رسیدگی به دغدغه‌هایشان معطوف کنند، گفت: باید بپذیریم وقتی مردم صدای ما را از رادیو می‌شنوند نسبت به عملکرد نمایندگانشان دلسرد می‌شوند؛ چراکه آنها از ما توقع دارند به طور جدی پیگیر رفع مشکلاتشان باشیم، اما باید بپذیریم که مجلس در این خصوص کارنامه قابل قبولی ندارد.

اما در این روزها که رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس مهم‌ترین دستورکار خانه ملت بوه و خواهد بود، حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی بارها در صحن علنی و از پشت تریبون خواستار تشکیل جلسه‌ای غیر علنی به منظور رسیدگی به دغدغه‌های معیشتی مردم شده بود، جلسه‌ای که ماحصل و خروجی آن باعث رضایتمندی مردم باشد؛ اما تاکنون هیات رئیسه تصمیمی در این خصوص نگرفته است.

با توجه به این نکته که خدمت‌رسانی به مردم از آرمان‌های مهم و برجسته انقلاب و امام راحل است، انتظار می‌رود که مسوولان به ویژه نمایندگان مجلس برای رفع مشکلات مردم تدبیراندیشی کنند و رسیدگی به طرح‌ها و لوایحی که تاثیر اساسی در زندگی مردم ندارند را کنار گذاشته و با تمام قوا و بدور از شعار برای آسایش و رفاه مردمی کار کنند که حضرت امام آنها را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی قلمداد کرده بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار