ما پیروزیم-۲۲۱/

راهیان نور هر سال ۱۰ درصد افزایش زائر دارد

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش گفت: در ۴ دهه گذشته راهیان نور هر سال ۱۰ درصد با افزایش زائر مواجه بوده است.
کد خبر: ۳۳۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ - 14March 2019

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر حسن سیفی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش در نشست خبری که صبح امروز (پنج‌شنبه) در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، با بیان اینکه امروز در یک برهه زمانی بسیار حساس قرار داریم، اظهارداشت: ما در چهل سالگی انقلاب قرار داریم و آنچه که در نیروهای مسلح طی این چهار دهه اتفاق افتاده، موجب فخر و مباهات مردم است.

وی با بیان اینکه برخی‌ها اهمیت نیروهای مسلح در سال اول انقلاب را کم‌رنگ جلوه می‌دهند، گفت: ۴۸۲ عملیات کوچک و بزرگ بعد از ۲۲ بهمن سال ۵۷ تا پایان جنگ توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش با بیان اینکه در هفته‌ها و ماه‌های آغازین انقلاب، تحرکات خلق عرب و گروهک‌ها در کردستان و همچنین حادثه‌هایی در گناباد و گنبد و آمل، یکی پس از دیگری نیروهای مسلح ما را درگیر کرده بود، گفت: ما به گذشته افتخار می‌کنیم و به آینده بسیار امیدوار هستیم. ما در راهیان نور می‌خواهیم تشریح کنیم که اولاً چرا باید نسبت به گذشته افتخار کرد و دوماً چرا باید نسبت به آینده امیدوار باشیم.

سیفی با بیان اینکه در ۲۰ ماه اول انقلاب اسلامی، دشمن در پی بر هم زدن استقرار و تثبیت جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی علی‌رغم همه مشکلاتی که در ابتدای انقلاب داشتند، این نقشه دشمن را بر هم زدند.

راهیان نور هر سال ۱۰ درصد افزایش زائر دارد

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش در ادامه عنوان کرد: در سال اول جنگ تحمیلی، در مجموع ۱۳۸ عملیات آفندی و ۲۶ عملیات پدافندی توسط ارتش و سپاه برای متوقف کردن دشمن انجام شد که باید دست فرماندهان و رزمندگان این عملیات‌ها را بوسید.

وی افزود: در سال دوم جنگ ۱۵ عملیات آفندی و ۲ عملیات پدافندی انجام شد، برخی‌ها می‌پرسند این کاهش تعداد عملیات برای سال دوم چه بود؟ دلیل این کاهش این بود که دشمن در جای خودش تثبیت شده بود و دیگر قادر به پیشروی نبود.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش ادامه داد: در سال سوم جنگ، ما ۹ عملیات آفندی داشتیم درحالی‌که عراق اصلاً حمله‌ای به ما نداشت. در سال چهارم جنگ، ما ۶ عملیات آفندی داشتیم و عراق اصلاً حمله‌ای به ما انجام داد و همه این‌ها نشان‌دهنده آن است که تثبیت دشمن توسط نیروهای مسلح، نفس دشمن را گرفت. در سال پنجم جنگ که دشمنان دوباره حمایت همه‌جانبه‌ای از صدام کردند، ما ۵۰ بار عملیات آفندی و ۱۰ عملیات پدافندی داشتیم.

سیفی با بیان اینکه کل اسرای عراقی در زمان جنگ تحمیلی را ارتش نگهداری کرد، گفت: نگهداری اسرای عراقی با هزینه‌های زیادی همراه بود اما ارتش در صرف این هزینه‌ها کوچک‌ترین کوتاهی انجام نمی‌داد. به کل اسرای عراقی وقتی که وارد کشور شدند آمپول هپاتیت زده شد. کوچک‌ترین تنبیه کردن اسیر عراقی را کسی از ارتش به‌خاطر ندارد.

وی افزود: در نمایشگاه آب‌تیمور که در ۱۵ کیلومتری اهواز توسط ارتش راه‌اندازی شده، گزارش عملکرد کامل ارتش در عمر با برکت انقلاب اسلامی، خصوصاً ماه‌های ابتدایی جنگ کاملاً به نمایش گذاشته شده است. توانمندی دریایی ارتش در دفاع مقدس نیز در خرمشهر به نمایش گذاشته می‌شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش با بیان اینکه در هر شب از ایام نوروز سال آتی، یک عملیات دفاع مقدس با حضور وابستگان نظامی در «میشداغ» به نمایش گذاشته می‌شود تصریح کرد: ما در میشداغ نشان می‌دهیم که بر یک رزمنده در شب عملیات چه گذشته است.

سیفی گفت: توانمندی هوایی ارتش در دفاع مقدس نیز در پایگاه نیروی هوایی در دزفول به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه ما باید راهیان نور را به یک زیارت بامعرفت تبدیل کنیم، عنوان کرد: آنچه در دفاع مقدس رخ داده است اگر بدون تحریف و غلو بیان شود بیشترین تأثیرگذاری را خواهد داشت.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش با بیان اینکه در ۴ دهه گذشته راهیان نور هر سال ۱۰ درصد با افزایش زائر مواجه بوده است، گفت: ۷۰ درصد زائران سال ۹۷، نسل جوان بودند. ضمن اینکه از همه مذاهب در راهیان نور حضور دارند و این یک افتخار بزرگ برای کشور ماست.

سیفی تاکید کرد: ما در راهیان نور هم وضع موجود کشور را نشان می‌دهیم و هم وضع مطلوب را تبیین می‌کنیم و در این میان به نقش نیروهای مسلح نیز اشاره می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما در راهیان نور به مردم نشان می‌دهیم که با وجود نیروهای مسلح و با استناد به تجربه گذشته، از هیچ‌کشور و اتحادی برای حمله نظامی نترسند، گفت: توانمندی نظامی ما در حال حاضر با ۴۰ سال پیش قابل قیاس نیست و امروز «قاسم سلیمانی‌ها» در نیروهای مسلح فراوان هستند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار