محمد شریعتمداری:

ناامیدان نابلد کشتی ایران را به مقصد نمی‌رسانند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به هیچ وجه با ناامیدان نابلد نمی‌توان کشتی جمهوری اسلامی ایران را به مقصد رساند بلکه باید افراد کار بلد و با امید بر مسند مسئولیت‌های اجرایی بنشینند.
کد خبر: ۳۳۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴ - 14March 2019

ناامیدان نابلد کشتی ایران را به مقصد نمی‌رسانندبه گزارش  دفاع پرس از خرم آباد، محمد شریعتمداری شامگاه پنجشنبه در شورای اداری لرستان با اشاره به اینکه ما در گام دوم انقلاب وارد شده‌ایم و این گام دوم را ملت ایران با شنیدن پیام روح بخش رهبر معظم انقلاب که نکاتی را در قالب مانیفستی روشن از اهداف نظام به ویژه خطاب به جوانان ارائه داده بود، آغاز کردند؛ اظهار داشت: این مخاطب قرار دادن جوانان خود درس بزرگی است و این توجه را ایجاد می‌کند که چرا در طول دوره خدمتمان بعد از پایان جنگ توجه به امر جوانان و استفاده در مشاغل مدیریتی کم شد و چرا نگذاشتیم بیایند رشد و نمو پیدا کنند.

انتصاب مسئولان جوان در مشاغل حساس و مهم مدیریتی

وی با بیان اینکه بیشترین تکرار در این پیام موضوع جوانان است که برای ما یک درس و تنبه است، تصریح کرد: در طول ۱۳۰ روزی که در وزارت کار مشغول به کار هستیم تلاش کردم این تاکید رهبری را مورد توجه جدی تری قرار دهم، انتصاب مسئولان جوان در مشاغل حساس و مهم مدیریتی از کارهایی است که وارد آن شده‌ایم و معتقدیم باید با قدرت آن را ادامه دهیم.

وزیر کار با اشاره به اینکه در کنار استفاده از جوانان در عرصه عمل و اجرا، باید کسانی باشند دارای تجربه و فکر و اندیشه، این دو در کنار هم انقلاب را به جلو می‌برد، گفت: بایستی کشور را از شرایطی که دارد خارج کنیم، به هیچ وجه با ناامیدان نابلد نمی‌توان کشتی جمهوری اسلامی ایران را به مقصد رساند؛ باید افراد کار بلد و با امید بر مسئولیت‌های اجرایی بنشینند تا به هدف خود برسیم.

شریعتمداری یادآور شد: در شروع سال جدید همه را تاکید می‌کنم بر توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، شک نکنید با یک صبوری مختصر حاصل کارها را خواهید دید، اتاق‌های اندیشه با بزرگان و استفاده در عمل با جوانان.

تحریم‌ها و اقدامات آمریکا از جنایت جنگی بدتر بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بعد از روی کار آمدن ترامپ برنامه ریزی جدی شد تا با محاصره اقتصادی کشور ایران را به شکست برسانند، با اطمینان می‌گفتند ما چهل سالگی انقلاب را جشن نمی‌گیریم، خواب‌هایی دیده بودند و تصوراتی برای خود دیده بودند که همه آنها به هم پاشید، اظهار داشت: البته ملت تا حدودی آسیب دید؛ اینها کارهایی کردند که از جنایت جنگی بدتر بود. فشارها قبلاً بر دولت‌ها بود اما این بار به کمپانی‌ها و اشخاص حقیقی وارد شد.

وزیر کار با بیان اینکه دولت مجبور شد واردات ۱۴۰۰ قلم کالا را ممنوع کند، تصریح کرد: در حوزه فعالیت‌های اقتصادی با ممنوعیت واردات این تهدید و تحریم را به یک فرصت برای استفاده از توان داخلی تبدیل کردیم.

شریعتمداری ادامه داد: گرانی مختصری با ممنوعیت واردات اتفاق می‌افتد اما همین گرانی باعث سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی می‌شود و در نهایت عرضه بیشتر محصول باعث تعادل در بازار می‌شود؛ این تهدید دشمن تبدیل به فرصت می‌شود مشروط بر کمی صبوری.

وی با تاکید بر قدرت جمهوری اسلامی ایران افزود: ضد انقلاب پشت تلویزیون لندن اعلام می‌کند، می‌گویند امروز تصمیمات سیاسی کشور ما نه در لندن و نه در واشنگتن گرفته می‌شود، بلکه در درون ایران است. اینها افتخار است.

وزیر کار با اشاره به اینکه امروز مشکل اصلی مردم اشتغال است؛ اظهار داشت: آقای استاندار امروز در این جلسه که شورای اداری است و همه هم حضور دارند می گویم، استاندار در استان اختیاراتش برای اعمال بیش از رئیس جمهور پشت میز ریاست جمهوری است؛ استاندار بنشیند پشت میز شورای تأمین همه دیگر مقامات مشورتی هستند؛ تصمیمات استاندار لازم الاجرا است، شما نماینده حکومت هستید و تمام مدیران من در استان تحت نظر شما هستند؛ هرکسی هماهنگ با استاندار عمل نکند شما بگذار پشت در استان من از تصمیم شما حمایت می‌کنم.

به زودی لیست کسانی که وام ۴ درصدی گرفتند اعلام می‌شود

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید نظارت بر ارائه وام‌ها قوی شود، به زودی آقای منصوری (معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار) باید اعلام کند کی چقدر وام چهار درصد گرفته است، تصریح کرد: کسی پشت پرده وام چهار درصدی نمی‌تواند بگیرد، اگر گرفت باید مردم بدانند کیست و برای چه گرفته و آیا اشتغال ایجاد کرده است یا نه، اگر نکرد باید وام او به ۱۸ درصد برگردد.

وی با تاکید بر اینکه بانک‌های ما که اعلام کرده بودند که ۶۷۰۰ میلیارد و نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان پرداخت تسهیلات داشته اند، افزود: بررسی که کرده ایم نشان می‌دهد هزار میلیارد مازاد اعلام کرده اند، یعنی گفته اند داده ایم و نداده اند؛ این موضوع اگر ادامه پیدا کند به مردم خواهم گفت.

وزیر کار گفت: هیچ بانکی حق ندارد آنچه پرداخت نکرده را بگوید پرداخت کرده است.

من از این اعتبارات اشتغال انتظار فوق العاده دارم

شریعتمداری با اشاره به اینکه حتماً آقای استاندار باید پیگیری کند که اگر ادعا می‌شود تسهیلات به اشتغال می‌انجامد باید بیانجامد، اظهار داشت: تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد برای توسعه حوزه سنگبری، گیاهان دارویی، گردشگری، دام سبک و آی تی در لرستان می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه من از این اعتبارات اشتغال انتظار فوق العاده دارم، تصریح کرد: امروز می‌گویند رشد اقتصادی ما کمی بالاتر از صفر است و هدف رشد اقتصادی ۸ درصدی محقق نشده است؛ باید از روش‌های جایگزین استفاده کنیم، اشتغال روستایی یک روش جایگزین است و ما از این روش انتظار فوق العاده داریم.

وزیر کار با تاکید بر اینکه در اجرای طرح‌های اشتغالزایی پول پاشی نباید صورت گیرد، افزود: سازمان مدیریت و برنامهریزی و استاندار نباید بگذارند پول پاشی صورت بگیرد، اگر افتاد جلوی آن را بگیرید.

شریعتمداری با اشاره به اینکه شرکت‌های بزرگ موفق استان، در صورتی که تأمین مواد اولیه را در روستاها بکنند می‌توانند تسهیلات بدون سقف دریافت کنند؛ اما شرط این است بروند با کشاورز قرارداد ببندند، ادامه داد: در الگوی جدید مشاغل خانگی ۱۰ استان را به صورت پایلوت اجرا کردیم که لرستان جزو استان‌های موفق بوده است، در سال ۹۸ هم در صورتی که برنامه حضور در بازارهای جهانی را داشته باشید حمایت می‌کنیم.

لرستان دچار عقب ماندگی تاریخی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کلنگ زنی چند پروژه در لرستان اظهار داشت: البته نخورده نباید شُکر کرد، امیدواریم این طرح‌ها در وقت خود به اجرا درآیند؛ پروژه لاستیک سازی را امروز آغاز کردیم، بررسی فوق العاده ای کردیم که طرح سودآور باشد و یک مقدار هم نگاه به آینده است از این جهت که وارد کننده لاستیک اتوبوسی و کامیونی هستیم.

وزیر کار با بیان اینکه ۴ سال طول می‌کشد تا پروژه لاستیک سازی الیگودرز اجرایی شود، تصریح کرد: نماینده مردم دورودگفتند این پروژه تا پایان دوره من باید تمام شود، که البته تطابق زمان اجرایی پروژه با دوره مسئولیت من نیست؛ بالاخره زمان باید طی شود و بهره برداری شود.

کارگروه نهادهای ذی ربط در حوزه اشتغال در لرستان تشکیل شود

شریعتمداری با تاکید بر اینکه لرستان دچار عقب ماندگی تاریخی است، از حرف و سخن در حوزه توازن باید بیرون بیاییم و به عمل برسیم، افزود: شما به عنوان مدیر هماهنگ کننده در استان نباید فقط در جلسات خبر منتقل کنید، پروژه باید اجرا کنید.

وی ادامه داد: هیچ مجموعه‌ای نیست که مسئول تنظیم روابط کارش با مسئولان تعاونی‌ها، بانک‌ها، صندوق‌ها، واحدهای تولیدی قوی و… هماهنگ نباشد، ‬از کنار هم قرار دادن اینها در اجرای طرح‌های متناسب با مزیت‌ها بهره بگیریم، اگر به جای گودرز امیری معاون هماهنگی اقتصادی استاندار لرستان بودم یک جلسه می‌گذاشتم تا ببینم باهم چه می‌شود کرد، این هیئت تشکیل شود و بحث توسعه استان از دیدگاه وزارت کار تعریف شود.

وزیر کار گفت: در این هیئت حرف‌های نجومی غیرقابل انجام نزنیم، کارهایی که می‌شود انجام داد را پیگیری کنیم، کارگروهی با این ابعاد ایجاد شود و به استاندار و من هر سه ماه یک بار نتیجه جلسات را بگویند.

شریعتمداری با بیان اینکه برای کارآفرینی بانوان میز جداگانه ای در وزارت کار تشکیل می‌شود، تصریح کرد: معتقدم تبعیض مثبتی را باید برای ایجاد اشتغال بانوان قائل شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار