ما پیروزیم-۲۳۲/

انتقال پیام دفاع مقدس از مهمترین اهداف راویان راهیان نور است

قباد اصل مرز گفت: انتقال پیام دفاع مقدس، تحلیل و تشریح علل وقایع و تحولات آن دوران و ارتقای روحیه حماسی و معنوی مسافران مناطق جنگی از مهمترین وظایف راویان کاروان‌های راهیان نور است.
کد خبر: ۳۳۷۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳ - 14March 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، قباد اصل مرز از رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدافع حرم در کارگاه روایتگری دفاع مقدس که با عنوان روایتگری «سرزمین حماسه های دیدنی» امروز (پنجشنبه 23 اسفندماه) در سالن پژوهش استانداری لرستان برگزارشد؛ اظهار داشت: دوران دفاع مقدس سرشار از نکات اخلاقی و معرفتی است که می تواند برای جوانان ما چراغ راه باشد.

وی با اشاره به اهمیت روایتگری دفاع مقدس، افزود: راوی باید فردی توانا، ماهر، متعهد، و آگاه به رویدادها، حوادث و وقایع دفاع مقدس و مسلط به انعکاس دستاوردها و پیامدهای آن دوران باشد.

اصل مرز تأثیرگذاری بر بازدیدکنندگان مناطق جنگی، انتقال پیام دفاع مقدس، ارائه محتوای یکسان به بازدیدکنندگان مناطق عملیاتی، آشناسازی نسل جوان و نوجوان کشور با درس ها، تجربه ها، عبرت ها، فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس، برقراری ارتباط دوسویه بین نسل دفاع مقدس و نسل جدید جامعه را از مهمترین اهداف روایتگری برشمرد و گفت: بیان رویدادها و وقایع دوران دفاع مقدس برای مخاطبان، تحلیل و تشریح علل وقایع و تحولات دوران دفاع مقدس و ارتقای روحیه حماسی و معنوی مسافران مناطق جنگی را از وظایف راویان  است.

مدرس کارگاه روایتگری دفاع مقدس بیان کرد: هرچه دانش عمومی، تجربه، ذخایر فکری و معلومات راوی در زمینه های مختلف دفاع مقدس بیشتر باشد، سخنانش از غنا و محتوای بیشتری برخوردار بوده است و قدرت جذب مخاطب بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی در روایتگری، تصریح کرد: هدف اصلی راوی آگاهی بخشی به مخاطب است چرا که اگر  راوی نداند برای چه افرادی صحبت می کند، پیام وی قابل درک نخواهد بود لذا نوعی بیزاری، خستگی و کسالت برای مخاطب به وجود خواهد آمد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس و مدافع حرم با تأکید بر رعایت اخلاق و آداب روایتگری، خاطر نشان کرد: رفتار راوی کاوان های راهیان نور با زائران کربلای ایران باید بسیار متواضعانه و از برخورداری از امکانات اردویی اعم از غذا خوردن و سوار شدن بر وسیله نقلیه همواره خود را متأخر بداند.

اصل مرز تواضع، نداشتن غرور، عدم حسادت ورزی نسبت به دیگران را از رموز موفقیت راویان دانست و گفت: راوی باید با صبر، متانت و دقت به مطالب مورد نظر، مطابق زمان اختصاص یافته و متناسب با شرایط سنی تحصیلاتی و حوصله ی مخاطب خود بپردازد.

مدرس کارگاه روایتگری دفاع مقدس با ذکر این مطلب که راوی، باید از روند خاصی پیروی کند و به مسائل متفرقه نپردازد، اظهار داشت: راوی باید ابتدا مقدمه ای راجع به جنگ بگوید، بعد از آن کلیاتی از جنگ را  نقل کند و سپس به تشریح جنگ و عملیاتی که تصمیم دارد راجع به آن حرف بزند بحثش را ادامه دهد.

وی در پایان یادآور شد: به راویان دفاع مقدس که با کاروان های راهیان نور راهی این سرزمین مقدس می شوند توصیه می کنم در این زمینه مطالعه داشته باشند به ویژه خاطرات رزمندگان، زندگی نامه  و وصیت نامه شهدا را به دقت بخوانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار