ما پیروزیم-۲۲۹/

اعزام ۸۰۰ زائر راهیان نور نکایی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

فرمانده سپاه شهرستان نکا از اعزام ۸۰۰ زائر راهیان نور نکایی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۳۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶ - 14March 2019

اعزام 800 زائر راهیان نور نکایی به مناطق عملیاتی دفاع مقدسبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «مجید شعبانی» فرمانده سپاه شهرستان نکا عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت اعزام راهیان نور نوروزی در محل فرماندهی سپاه این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه اردوی فرهنگی راهیان نور به عنوان یک رزمایش و همایش عظیم فرهنگی و تربیتی در مناطق عملیاتی جنوب کشور است، اظهار داشت: بهانه راهیان نور به منظور تجدید میثاق مجدد با اندیشه‌ها، منویات امام و رهبر انقلاب اسلامی و همچنین ترویج فرهنگ شهید و شهادت است که در نهایت قوت روح و جسم برای بکارگیری بندگی خدا را به همراه دارد.

وی افزود: در این شرایط حساس که به تعبیری جنگ اقتصادی و در پیچ تاریخی قرار داریم مردم با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی جهت حفظ و یادآوری ارزش‌های دفاع مقدس و ارج نهادن به مقام شامخ شهدا پای ارزش‌های معنوی خود همچنان گذشته و در بعضی از مواقع مصمم‌تر هستند.

به گفته شعبانی در کوران حوادث و نفوذ دشمنان علیه ایران اسلامی احساس نیاز به شهدا، امام راحل، وصایای شهدا و همچنین حضور در میادینی که شهدا از خود رشادت‌ها و جان فشانی ها را نشان دادند بیشتر از هر زمان دیگری مشهود و ملموس است.

وی اضافه کرد: فضای مسموم موجود در فضای حقیقی و مجازی زندگی دنیایی ما تنها با تمسک به شهدا و گام برداشتن در مسیر شهدا صیقل خواهد یافت لذا در این راستا گام دوم انقلاب نیاز به بستن عهدی دوباره میان مردم و مسئولین به ویژه جوانان با آرمان‌های شهیدان دارد.

فرمانده سپاه ناحیه نکا با اشاره به اعزام یکهزار و ۴۰ نفر از مردم شهرستان نکا به مناطق عملیاتی تصریح کرد: طی ابلاغ سالانه یکهزار و ۴۰ نفر سهمیه اعزام شهرستان نکا به منطقه عملیاتی جنوب و غرب کشور تعلق گرفت که از این تعداد ۲۰۰ نفر از بسیجیان شهریور ماه در قالب کاروان بسیج محلات به غرب کشور اعزام شدند.

شعبانی با توجه به اینکه مرحله نخست اعزام از تاریخ ۲۲ اسفند ماه آغاز شد، افزود: بیش از ۸۰۰ نفر از بسیجیان حوزه مقاوت محلات از ۲۲ اسفند ماه لغایت ۵ فروردین به مدت ۵ روز و در غالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه نکا با اشاره به اعزام دانش آموزی شهرستان اظهار کرد: امسال با مشارکت بسیج دانش آموزی ۴۰۰ نفر از دانش آموزان نکایی از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کردند.

به گفته وی زائران اعزامی از شهرستان نکا طی برنامه‌های فرهنگی و تربیتی از یادمان‌های فتح المبین، شهید جعفر زاده، سد کرخه، یادمان شلمچه، اروند کنار، فکه، اردوگاه شهید بلباسی، هفت تپه و نهر خین بازدید خواهند کرد.

این مقام مسئول در خصوص اعزام رایگان زائران بی بضاعت متذکر شد: افراد بی بضاعت که داوطلب اعزام به راهیان نور هستند به صورت رایگان به این منطقه اعزام می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه نکا افزود: در این اعزام‌ها سعی شد از حضور جوانان و خانواده‌ها در کنار هم استقبال شود چرا که در این صورت نقش مؤثری را در تحکیم بنیان خانواده عهده دار خواهیم شد.

شعبانی با اشاره به احیای یادمان شهدا در شمال کشور خاطرنشان کرد: راهیان نور تنها مختص به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور نیست چرا که در سه سطح محلی منطقه‌ای و کشوری است لذا نیروگاه شهید سلیمی نکا به عنوان اولین اعزام می‌تواند مورد توجه قرار گیرد چرا که با بمباران نیروهای بعثی در جنگ تحمیلی و پس از آن با تقدیم ۳۴ شهید به مشهد شهیدان ملقب شده است لذا مسئولین مربوطه جهت پاسداشت از رشادت‌های شهدا و همچنین مقوله‌ی گردشگری و فرهنگی معنوی یادمان شهدای در این مجموعه احیا شود.

فرمانده سپاه ناحیه نکا در پایان خطاب به اصحاب رسانه بیان کرد: اصحاب رسانه و تبلیغ همانند حضرت زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) در رساندن پیام شهیدان با استفاده از ظرفیت هنر به نسل‌های کنونی رسالت مهمی بر دوش دارند که بایستی با ابزارها و امکانات مورد نیاز براساس ذائقه مخاطب با خلاقیت و نوآوری به صورت مجاهدانه این مهم را به مخاطبان خود منتقل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار