محدثی‌خراسانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اجرای موزیک‌های خلاقانه در جشنواره «ترنم فتح»/ به‌دنبال حذف نگاه کلیشه‌ای به گروه‌های موزیک نظامی هستیم

یک شاعر مطرح با اشاره به اجرای موزیک‌های خلاقانه در جشنواره «ترنم فتح» گفت: در جشنواره «ترنم فتح» به‌دنبال حذف نگاه کلیشه‌ای به گروه‌های موزیک نظامی هستیم.
کد خبر: ۳۳۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ - 16March 2019

مصطفی محدثی‌خراسانی شاعر کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره سراسری ترنم فتح ویژه یگان‌های موزیک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: قبل از این جشنواره یگان‌های موزیک نیروهای مسلح هرکدام در داخل نیروهای خودشان شناخته شده و فعالیت می‌کردند و هیچ تعامل و آشناییت با سایر گروه‌های موزیک نداشتند. همین موجب می‌شد آن‌ها انگیزه کمی برای کارهای خلاقانه‌‌تر داشته باشند.

وی آشنایی گروه‌های موزیک را یکی از دستاورهای جشنواره ترنم فتح داست و گفت: گروه‌های موزیک با این جشنواره متوجه سطح کمی و کیفی آثارشان شدند. این گروه‌ها احساس کردند برای مقایسه شدن با دیگر گروه‌‌ها باید تلاش بیشتری داشته باشند. یکی از عواید دوره اول این جشنواره دیده شدن این گروه‌ها و توجه فرماندهان یگان‌های نظامی نسبت به اهمیت موزیک بود چراکه به تجهیز و رسیدگی گروه‌ها طی این 2 سال کمک خوبی شکل گرفت.

این شاعر کشورمان خاطرنشان کرد: سال گذشته و در ایام دهه فجر انقلاب گروه‌های برگزیده نخستین جشنواره موزیک نیروهای مسلح ترنم فتح 25 اجرا در نقاط مختلف تهران انجام دادند. در اهداف جشنواره نیز پیش‌بینی شده است که گروه‌های برگزیده در طول سال بتوانند در مناطق عمومی و پارک‌هایی که مردم حضور دارند اجراهایی را انجام دهند تا موزیک نظامی بیشتر با مردم در ارتباط باشد.

محدثی‌خراسانی تاکید کرد: این جشنواره تلاش دارد تا فرماندهان نیروهای مسلح بیشتر به یگان‌های موزیک توجه داشته باشند و اهمیت دهند و در بعد تجهیزات آن‌ها اقدامات بهتری انجام دهند. ما نیز تلاش داریم از حیص هنری و نوع نگاه گروه‌های موزیک به موسیقی مقداری آن نگاه تکراری و کلیشه‌ای که برخی گروه‌ها دچار آن هستند را دور کنیم. با ارسال موسیقی‌ و شعرهای جدید متناسب با وضعیت کشور و نظام بتوانیم تنوع و خلاقیت را به لحاظ محتوایی به این گروه‌ها تزریق کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها