فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) خبر داد؛

بهره‌برداری از ۱۴ کیلومتر دیگر از خط ۷ مترو

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) از بهره برداری ۱۴ کیلومتر دیگر از خط ۷ مترو تهران با هشت ایستگاه خبر داد.
کد خبر: ۳۳۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ - 15March 2019

بهره‌برداری از 14 کیلومتر دیگر از خط 7 متروبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) اظهار داشت: کل این پروژه ۲۷ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه است که از منطقه شمال غرب تهران در منطقه سعادت آباد آغاز می‌شود و در منطقه جنوب شرق تهران، بالای افسریه، محدوده شهرک امیرالمؤمنین پایان می‌یابد.

وی این خط مترو را عمیق‌ترین خط خواند و گفت:​ این خط بیشترین تعداد ایستگاه تبادلی را با سایر خطوط مترو دارد و در طراحی این پروژه، الزامات پدافند غیرعامل هم در ایستگاه‌ها و در عمق خط، رعایت شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) افزود:​ تیر امسال حدود هفت کیلومتر از این مسیر از ایستگاه مهدیه تهران تا نواب به بهره برداری رسید و شنبه آینده ۱۴ کیلومتر دیگر از این مسیر با هشت ایستگاه از مهدیه تهران تا میدان صنعت به بهره برداری می‌رسد.

محمد گفت: برای اجرای این پروژه تا امروز حدود دو هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه شده است که شش هزار نفر مستقیم و دو هزار نفر غیرمستقیم در آن اشتغال داشته‌اند.

وی ادامه داد: در صورت تأمین منابع مالی، تا پایان سال آینده کل ۲۷ کیلومتر این پروژه به اتمام خواهد رسید.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت:​ این پروژه ظرفیت انتقال یکصد هزار مسافر با چهار قطار و سرفاصله زمانی پانزده دقیقه جابه جایی را دارد و پس از تکمیل کار این زمان به دو دقیقه تقلیل می‌یابد.

محمد در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به ایستگاه‌های تبادلی که این خط با کل خطوط تهران دارد می‌تواند در جابه جایی و انتقال مسافران به سایر خطوط کمک کند و نقش مهمی در کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران خواهد داشت.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها