ما پیروزیم-۲۳۱/

اجرای طرح شهید بصیر با رویکرد وحدت در بین کاروان‌های راهیان نور مازندران

مسئول تیم یادمان‌گردی راهیان نور مازندران از اجرای طرح شهید بصیر با رویکرد وحدت و بالا بردن کیفیت محتوا در اردوی راهیان نور برای اولین بار خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸ - 15March 2019

اجرای طرح شهید بصیر با رویکرد وحدتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «عبدالله گرزین» مسئول تیم یادمان گردی راهیان نور مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه ریزی اردویی راهیان نور برای اولین بار با نگاه تحققی در حوزه روایت‌گری و یادمان گردی بوده است، اظهار داشت: طرحی با عنوان طرح شهید بصیر با رویکرد وحدت و بالا بردن کیفیت و محتوا برای کاروان‌های اعزامی از مازندران که زائر کربلا ایران می‌شوند، اجرا شده تا از لحاظ محتوا و هم شکل زیارت یادمان‌ها به آنان یک وحدت رویه و نظم خاصی انجام شود.

وی تصریح کرد: طرح شهید بصیر در دو اردوگاه مازندران شهید جعفرزاده و شهید بلباسی که در خوزستان مستقر است، متشکل از دو تیم با یک مسئول و ۱۴ خادم سیار بوده و در بازه یک ماهه دو اردوگاه را تحت پوشش دارند.

مسئول تیم یادمان گردی راهیان نور مازندران خاطرنشان کرد: مسئول تیم هماهنگ کننده راویانی است که قرار است به صورت استقراری در چهار یادمان اصلی فکه، اروند کنار عملیات والفجر ۸، شلمچه عملیات کربلای ۵ و هفت تپه که آخرین یادمان برای بازید زائران بوده طرح شهید بصیر اجرا شود.

گرزین در ادامه متذکر شد: وظیفه افرادی که در طرح شهید بصیر فعالیت می‌کنند، این بوده که به محض ورود کاروان‌های مازندران به خرمشهر و مستقر شدن در اردوگاه شهید جعفرزاده مسئولیت کار را تحویل گرفته و با توجه به توجیهی که در روز اول نسبت به مسئولین کاروان اتفاق می‌افتد تا اردوگاه شهید «محمد بلباسی» تیم شماره یک کار هدایت‌گری کاروان‌ها را به صورت متحد و منسجم انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در یادمان فکه و مقر هفت تپه مسئولیت هماهنگی با مداح و راوی استقراری برای برنامه متمرکز زائرین تیم انجام می‌دهد، گفت: تیم شماره دو که در اردوگاه شهید بلباسی مستقر است همین وظیفه را در دو یادمان والفجر هشت و شلمچه برعهده دارد.

مسئول تیم یادمان گردی راهیان نور مازندران افزود: تیم شماره دو طرح شهید بصیر وظیفه هماهنگی با مداحان و راویان همراه را برای زائران مستقر در اردوگاه شهید بلباسی داشته، سیستم صوتی برپا کند و زائرین با همراهی خادمان تجمع و به صورت واحد برای کلیه زائران یک روایت و یک مداحی صورت می‌گیرد.

گرزین با بیان اینکه در سال‌های گذشته هر کاروان یک روایت‌گر و مداح داشت و این نوع برگزاری آسیب و تبعات منفی به همراه داشت، اظهار کرد: براساس آسیب شناسی انجام شده برای بالا بردن کیفیت اردوهای راهیان نور نیاز به متمرکز کردن برنامه‌ها داشته و تاکنون دو مدل را در اردوگاه‌ها و یادمان‌هایی که از قبل مقرر کرده با حضور مداحان و راویان برجسته مازندران اجرا و بعد از اتمام مراسمات از طرف زائران بازخورد خوبی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه قطعا کاری که برای اولین بار انجام می‌شود نقاط ضعفی نیز داشته و در اجرای برنامه‌ها با کمبود امکاناتی مواجه بودیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اعتقاد داریم این کار می‌تواند در حوزه کیفیت بخشی اردوهای راهیان نور و ایجاد نظم و وحدت کاروان‌ها در خوزستان به راهیان نور مازندران کمک می کند لذا کار را شروع کرده و تا پایان این طرح را ادامه و از همکاری مداحان، راویان، دانشجویان و کسانی که آشنایی با روایت‌گری داشته و حائزکسب رتبه بودند، استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار