گام دوم/ خجسته در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

اتمام حجت رهبری با مسوولان در بیانیه گام دوم انقلاب/ نظام پیرسالار از چالش‌های بزرگ کشور است

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهنمودهای مقام معظم رهبری در هر شرایطی راهگشای مشکلات کشور است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب در حقیقت اتمام حجت رهبری برای مسوولان در تسریع پیشبرد اهداف و وظایفشان در راستای توسعه کشور است.
کد خبر: ۳۳۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 16March 2019

اتمام حجت رهبری با مسوولان در بیانیه گام دوم انقلاب/ نظام پیرسالار از چالش‌های بزرگ کشور است«امیر خجسته» عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با بیان اینکه مسوولان باید برای ارتقای کیفیت عملکردشان در خدمت‌رسانی به مردم از رهنمودهای رهبری نهایت بهره را ببرند، اظهار داشت: هرگاه که برخی از مسوولان در انجام وظایفشان کوتاهی کردند و این کوتاهی و غفلت‌ها منجر به نارضایتی مردم شد، مقام معظم رهبری با بیاناتشان راه را از بی‌راهه به مسوولان نشان داده و خدمت خالصانه به مردم را به آنها تاکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم توجه ویژه‌ای به نسل جوان داشته و حضور آنها در عرصه‌های مدیریتی را عامل تاثیرگذار در راستای خلاصی کشور از معضلات و مشکلات جاری دانسته‌اند، افزود: قوای سه‌گانه موظف هستند برای اجرایی شدن منویات رهبری تحت عنوان گام دوم انقلاب به ویژه در خصوص توصیه‌های ایشان برای به کارگیری جوانان متخصص و کارشناس در پست‌های کلیدی اهتمام ورزند.

خجسته، نظام پیرسالار اداری را یکی از چالش‌های بزرگ کشور دانست و گفت: مسوولان باید در وهله اول در تحقق منویات رهبری در بیانیه گام دوم، از قانون منع بکارگیری بازنشستگان تمکین کنند؛ چراکه این امر باعث می‌شود حضور نسل جوان در میدان گسترده‌تر شود.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با توجه به این نکته که اعتماد به جوانان منجر به شکوفایی و تحول اساسی در حوزه‎های مختلف کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در دوران دفاع مقدس مگر جوانان برای دفاع از وجب به وجب خاک کشور جهاد نکردند؟ نباید اعتماد به این قشر از جامعه صرفا در دوران جنگ و بحران باشد و ما باید در حال حاضر که کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با غربی‌ها قرار دارد، از تفکر، تدبیر و برنامه‌ریزی های آنها الهام بگیریم.

رئیس فراکسیون مبارزه با فساد اقتصادی با بیان اینکه برخی مدیران و مسوولان تشنه قدرت و وابسته به میز و صندلی‌های مدیریتی هستند، گفت: مجلس در راستای بهبود وضعیت کنونی کشور و کم شدن دغدغه‌های مردم با کسی تعارف ندارد و در حقیقت طراحی و اجرایی کردن قانون کناره‎گیری مسوولان و مدیران خسته و ناکارآمد از سِمت‎هایشان در راستای خدمت‎رسانی به کشور و مردم بود؛ لذا اطاعت بی چون و چرا از این قانون اولین گام در تحقق منویات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی افزود: در حقیقت نسل جوان امروز در قیاس با برخی مسوولان سالخورده نسبت به نظام و انقلاب دلسوزتر هستند که باید بیش از هر زمان دیگر به آنها بها دهیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها