وقتی رزمندگان با «بیل» موشک‌های دشمن را منحرف می‌کردند! + عکس

رزمندگان اسلام در منطقه دشت ذوالفقاری، در حالی با وسیله‌های ساده‌ای مقابل دشمن تا دندان مسلح بعثی ایستادند، که یکی از آن‌ها استفاده از «بیل» برای منحرف کردن موشک‌های دشمن بود!
کد خبر: ۳۳۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۹ - 01April 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، همزمان با فرارسیدن ایام نوروز ۹۸، یادمان شهدای دشت ذوالفقاری آبادان (موقعیت شهید شاهرخ ضرغام)، میزبان زائران سرزمین نور است.

در این منطقه که از نقاط خط مقدم جبهه و خاکریزهای اولیه دوران دفاع مقدس است، شاهد نمایش سه راهکار بسیار ساده رزمندگان اسلام برای مقابله با حملات دشمن بعثی هستیم؛ رزمندگانی که با دستان خالی مقابل دشمن تا دندان مسلح بعثی در شرایطی که تحریم‌های سخت کشورهای مختلف در این دوران حتی از اجازه واردات سیم‌خاردار هم به ما نمی‌داد، ایستادگی کردند.

استفاده از «بیل» برای انحراف موشک‌های دشمن

در این روش، رزمندگان از «بیل» به‌منظور انحراف موشک‌های «مالیوتکا» و «تاو» که توسط سیم‌های هدایت‌شونده کنترل می‌شدند، استفاده می‌کردند.

وقتی رزمندگان با «بیل» موشک‌های دشمن را منحرف می‌کردند! + عکس

بشکه خالی!

زمانی‌که دشمن در این منطقه خاکریز پدافندی احداث کرد، رزمندگان اسلام جان‌پناهی نداشتند؛ لذا با تدبیر شهید «سید مجتبی هاشمی» فرمانده گروه فدائیان اسلام، شب‌ها با لوله به بشکه‌های خالی ضربه می‌زدند تا صدا در منطقه بپیچد و نیروهای مهندسی بتوانند با لودر و بولدوزر به احداث خاکریز بپردازند.

بوم غلتون!

وسیله ابتکاری و ساده رزمندگان اسلام بود که در این منطقه، با آن به خنثی‌سازی و پاکسازی میدان مین دشمن بعثی اقدام می‌کردند.

وقتی رزمندگان با «بیل» موشک‌های دشمن را منحرف می‌کردند! + عکس

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها