جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس علی آباد کتول برگزار شد

جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار شهرستان علی آباد کتول با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان و روسای ادارات و مسئولان این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ - 16March 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار شهرستان علی آباد کتول با حضور سردار «علی ملک شاهکوهی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان و «حسن هدایتی» فرماندار شهرستان علی آباد و روسای ادارات و مسئولان این شهر برگزار شد.

تدوین نقش هر شهرستان در دانشنامه استانی دفاع مقدس

در ابتدای این جلسه سردار «علی ملک شاهکوهی» گزارشی از وظایف و اقدامات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان را بیان کرد و ضمن قرائت دستورالعمل ابلاغی شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس، افزود: فرمانداران هر شهرستان موظف هستند که این دستورالعمل را اجرا کنند.

وی هر یک از شهرستان‌ها را به جمع‌آوری آثار و اسناد و مدارک دفاع مقدس موظف کرد و افزود: جمع آوری تاریخ شفاهی رزمندگان و ایثارگران و تدوین نقش شهرستان در دانشنامه دفاع مقدس بر عهده شهرستان‌هاست.

سردار ملک‌ در خصوص عملیاتی کردن یادمان‌های شهدای گمنام بیان داشت: تمام کتاب‌ها و طراحی یادمان‌ها باید از طریق بنیاد حفظ آثار تأیید و ابلاغ شود.

در ادامه هر یک از مسئولان ادارات شهرستان گزارشی از اقدامات خود را در حوزه دفاع مقدس مطرح کردند و فرماندار شهرستان علی آباد‌کتول از اجرای آیین‌نامه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس گلستان خبر داد و گفت: با ابلاغ این آیین‌نامه از جزیره‌ای عمل کردن ادارات جلوگیری می شود و همه متحد و یک شکل اهداف و ماموریت‌های حوزه ایثار و شهادت را دنبال خواهند کرد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها