خاطرات روزانه پاسدار شهید مهدی محمدباقری (۶)/ طرح پیاده‌سازی فتح قله بازی دراز

پاسدار شهید «مهدی محمدباقری» در نامه خود شرح حالی از نگهبانی در منطقه و تهیه نمودن تدارکات و راه‌سازی برای فتح قله بازی دراز را بیان می‌کند.
کد خبر: ۳۳۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰ - 29March 2019

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «مهدی محمدباقری» در تاریخ یکم تیر ۱۳۳۷ در تهران چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خاطرات روزانه پاسدار شهید مهدی محمدباقری (۶)/ طرح پیاده‌سازی فتح قله بازی دراز

تصاویر دفترچه خاطرات پاسدار شهید «مهدی محمدباقری»

خاطرات روزانه پاسدار شهید مهدی محمدباقری (۶)/ طرح پیاده‌سازی فتح قله بازی دراز

ادامه متن دفترچه خاطرات را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«... طوری شده است که اگر طبق معمول و ساعت مقرر نزنند برادر‌ها می‌گویند که عراقی‌ها اعلام موجودیت نکردند و طوری شده که برادر‌ها می‌گویند هر چه زود باید حمله کنیم عاشق حمله هستند.

چهارشنبه ۱۳۶۰/۱/۵

در این روز که تپه نگهبانی ما عوض شده بود به سنگر کَنی مشغول شدیم که من به اتفاق عرب – احمدی – حاج یوسفی – زینعلی و احمدی در یک سنگر بودیم که خودمم پست می‌دادم آخر هفته گذشته من پست نمی‌دادم فقط کار‌های بچه‌ها را انجام می‌دادم و به پست‌ها سر می‌زدم، ولی در این سنگر به علت کمبود نیرو مجبور به پست دادن شده بودم.

پنج شنبه ۱۳۶۰/۱/۶

در این روز ما تا ساعت ۱۰ صبح خوابیدیم و بعد از آن صبحانه و ظهر ناهار خوردیم و بعدازظهر ساعت ۱/۵ چند عکس گرفتم و موقعیت مناسب بود علی نی می‌زد گنجشگ‌ها دور ما جمع شده بودند.

و من هم مقداری غزل خواندم و هوا ابری، گاهی باران شدید و گاهی نم نم می‌بارید و در آن حال خدا را شکر می‌کردیم که چنین روز‌هایی را می‌گذراندیم و در روز‌ها همش انتظار حمله را داشتیم که مسئولین مشغول تهیه نمودن تدارکات و راه سازی به بازی دراز بودند تا ان‌شاءالله زودتر قله بازی دراز را فتح کنیم، چون از نظر سوقولجیش خیلی مهم است.

جمعه ۱۳۶۰/۱/۷

در این روز صبح که حال من هم مساعد نبود مقداری استراحت کردم و بعدازظهر یکدفعه دل پیچه‌ای مرا گرفت که دیگر طاقت ماندن در سنگر را نداشتم ناگفته نماند...»

ادامه دارد...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار