سرهنگ امجدیان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

موسیقی نظامی برای تحریک حس میهن‌پرستی، شجاعت و غرور ملی است

دبیر دومین جشنواره «ترنم فتح»، موسیقی نظامی را نوع موسیقی برای تحریک حس میهن‌پرستی، شجاعت و غرور ملی دانست و گفت: با شنیدن این نوع موسیقی مفاهیمی چون اقتدار، امنیت، حماسه، شجاعت و جهاد برای مردم عام تداعی می‌شود.
کد خبر: ۳۳۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۶ - 17March 2019

سرهنگ علیرضا امجدیان دبیر دومین جشنواره «ترنم فتح» ویژه رزم‌نوازی گروه‌های موزیک نیروهای مسلح کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی موزیک برای یگان‌های نظامی، اظهار داشت: سال آینده با همکاری اساتید موزیک نظامی در چندین نقطه کشور آموزش رزم‌نوازی برای این گروه‌ها خواهیم داشت.

وی افزود: لازم است یگان‌های موزیک از خواسته‌های جشنواره ترنم فتح و کمبودها و نقاط ضعف گروه‌هایشان برای حرکت رو به رشد، مطلع باشند که در این دوره‌های سعی می‌کنیم چنین نکاتی را گوش‌زد کنیم.

دبیر دومین جشنواره «ترنم فتح» با تاکید بر اینکه موسیقی نظامی یک موسیقی خاص است، عنوان کرد: برخی فکر می‌کنند موسیقی نظامی تنها مختص به یگان‌های نظامی و برای رژه رفتن است، در حالی که اساس موسیقی نظامی، نوع موسیقی برای تحریک حس میهن‌ پرستی، شجاعت و غرور ملی است.

سرهنگ امجدیان افزود: یگان‌های موزیک نظامی با مارش رژه و حضور در مراسم مختلف استقبال از مقامات عالی کشورها و در اجرای سرود و سلام ملت استفاده می‌شود. حتی سرود ملی یک نوع موزیک نظامی است چراکه مخاطب را به وجد می‌آورد. این موسیقی حتی در مراسم عزا و زمانی که تشییع شهدا انجام می‌شود کاربرد دارد که حاکی از کاربردهای متعددی آن است.

وی ادامه داد: موزیک نظامی در مراسمات رژه موجب وحدت در یگان‌های نظامی و غیر نظامی می‌شود. موسیقی نظامی بخشی از آداب، سنت و فرهنگ کشور است که توسط آهنگ‌های ملی، حماسی و مذهبی منتقل می‌شود. با شنیدن این نوع موسیقی حتی مردم عام مفاهیمی چون اقتدار، امنیت، حماسه، شجاعت و جهاد تداعی می‌شود.

گفت‌وگو از ولی منصوریان

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها