فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع):

روحیات و نگاه شهید «شعبانی» به مباحث دینی بسیار عمیق بود

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: روحیات و نگاه شهید «علیمراد شعبانی» به مباحث دینی و معنوی بسیار عمیق بود.
کد خبر: ۳۳۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ - 16March 2019

روحیات و نگاه این شهید «علیمرادشعبانی » به مباحث دینی و معنوی بسیار عمیق بودبه گزارش دفاع‌پرس از ایلام، مراسم باشکوه آبروی محله افتخار کوچه‌ها ویژه گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید «علیمرد شعبانی» و شهدای شهر صالح آباد با حضور فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، فرماندار مهران، خانواده‌های شهدا و جانبازان و خیل عظیم مردمی در محل سالن تربیت بدنی این شهر برگزار شد.

سرهنگ پاسدار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع)استان ایلام در این مراسم اظهار داشت: برپایی یادواره‌های شهدا نقش مهمی در انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان دارد.

وی عنوان کرد: یکی از افتخارات اینجانب این بوده که در مقطعی کوتاه با شهید شعبانی باهم ارتباط داشتیم. در آن زمان و در دوران دفاع مقدس و در قرارگاه امیرالمومنین (ع) واقع در بانروشان ایشان در مجموعه بازرسی بودند. 

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین ایلام افزود: روحیات و نگاه این شهید شعبانی به مباحث دینی و معنوی بسیار عمیق بود. یادم می‌آید در سحرهای ماه رمضان آیاتی از کلام وحی را حفظ می‌کردند و بعد از نماز صبح که بچه ها استراحت می‌کردند صدای زمزمه کلام وحی به گوش می‌رسید. 

شاکرمی اضافه کرد: نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد مظلومیت مردم صالح آباد است به طوری که مردم این دیار در طول هشت سال دفاع مقدس و تا آخرین روزهای جنگ ماندند و علاوه بر این که مرزبانان حقیقی بودند بلکه جمعی از بهترین فرزندان خود را برای رسیدن به اهداف که انقلاب به آن نیاز داشت تقدیم کردند. 

وی بیان داشت: اگرچه در این مراسم به دو الی سه شهید می پردازیم اما امثال شهید کرم پور ها و شعبانی‌ها و جمال الدینی‌ها نشان می‌دهد که هر کدام نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس هستند.

شاکرمی عنوان کرد: در آستانه کنگره فرماندهان در سال آینده نیز قرار داریم اگر بخواهیم به تنهایی برای شهید جمال الدینی کنگره برگزار کنیم و اوصاف این شهید را از ابتدای انقلاب از میز مدرسه گرفته تا کانی سخت و مهران کار زیادی انجام نداده‌ایم.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین ایلام گفت: اگر بخواهیم حجب و رفتار و ویژگی‌های شهید شعبانی را در قالب کتاب به تحریر در آوریم می‌توانیم به عنوان دو واحد درسی در کرسی‌های دانشگاه تدریس دهیم.

وی تصریح کرد: ما در این خطه مردمانی را در دفاع مقدس شاهد بودیم که به خوبی از مرزهای نظام مقدس اسلامی دفاع کردند و علاوه بر آن مادرانی که دلاور مردانی همچون شهید شعبانی‌ها و جمال الدینی‌ها را تقدیم نظام مقدس اسلامی کردند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین ایلام اضافه کرد: شهر صالح آباد در زمان دفاع مقدس تنها یک بار خالی از سکنه شد آن هم موقعی بود که صدای شنی تانک‌های دشمن تا نزدیکی‌های شهر شنیده می‌شد، اما با تلاش رزمندگان و امثال شهید شعبانی‌ها دشمن منطقه را ترک کرد. 

شاکرمی افزود: بنده چون در آن زمان در قرارگاه حضرت امیر (ع) بودم رشادت‌های مردم صالح آباد را به عینه مشاهده کردم به طوری که نه تنها همه برای شهرشان دلشان می‌سوخت بلکه از اینکه پای دشمن به شهرشان باز شده بسیار نگران بودند.

وی عنوان کرد: موضوعی که باید به آن اشاره کرد این است که صالح آباد به واسطه حضور بقعه متبرک یکی از صالح ترین انسانها که مهر تایید امام رضا(ع) را دارد به یکی از مناطق مهم استان ایلام تبدیل شده و این بخش همواره مورد توجه دلهای عاشق مردم استان است.

شاکرمی گفت: مردم صالح آباد همیشه در جهت اهداف نظام و انقلاب پیشتاز بوده و هستند و همچنان تاثیرگذاری خود را داشته و دارند لذا لازم است مسئولان به این منطقه توجه جدی داشته باشند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در پایان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و متذکر شد: ورود انقلاب به گام دوم انقلاب ورود به مرحله خودسازی، جامع سازی و تمدن سازی است و آنچه در این بیانیه قابل تأمل است، نقش جوانان در پیشتازی گام دوم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار