از سوی انتشارات شهید کاظمی؛

«شب‌ بی‌ستاره» علی فضلی به چاپ دوم رسید+ عکس

کتاب «شب‌ بی‌ستاره» خاطرات شفاهی سردار علی فضلی که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده، به چاپ دوم رسید.
کد خبر: ۳۳۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ - 17March 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، کتاب «شب‌ بی‌ستاره» خاطرات شفاهی سردار علی فضلی به قلم محمدمهدی بهداروند که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده، به چاپ دوم رسید.

سردار علی فضلی در پیشگفتار این کتاب آورده است: جنگ به‌عنوان یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های اجتماعی که آن را آفریننده تاریخ خوانده‌اند؛ جزئی از زندگی بشر بوده است که از یک نگاه شاید عادی‌ترین پدیده اجتماعی برای بشر به‌شمار رود.

جامعه انسانی به منظور دست‌یابی به یک زندگی بهتر، برای مطالعه بسیاری از پدیده‌های کم اهمیت‌تر از جنگ، آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بسیاری ایجاد نموده تا از طریق آن، ضمن مطالعه و بررسی پدیده‌ها و دست یافتن به عوامل و آثار آن‌ها و از بین بردنِ تاثیرات منفی و یا افزایش و فراگیر نمودن تاثیرات مثبت پدیده‌ها، به این امر مهم دست یابد.

عجیب است چراکه تاکنون هیچ موسسه تحقیقاتی برای بررسی جنگ، به‌عنوان پدیده‌ای که شاید بیش از تمامی بالایا و حوادث طبیعی قربانی گرفته، تاسیس نشده است. دلیل این مسئله این است که به‌سختی از آن شگفت‌زده می‌شویم.

در سطح استراتژیک و عملیاتی و چه در سطح تاکتیک، جنگ‌ها با توجه به عواملی مانند انتخاب هدف، زمان، مکان، شرایط حاکم بر طرح‌ریزی و نوع فرماندهی و کنترل، در مرحله هدایت و اجرا هیچ‌گاه ویژگی‌های کاملاً مشابهی ندارند، نکته جالبی است که هنگام بررسی به آن بر می‌خوریم. اگرچه مبانی طرح‌ریزی عملیات‌های نظامی (جو، زمین دشمن و توانایی‌های خودی) در سطح کلان، از قاعده و اصل مشترکی پیروی می‌کند، اما به سبب تفاوت‌های آشکار در جزئیات طرح‌ریزی و هدایت، هر یک از آن‌ها و به تبع آن، ویژگی‌های آن‌ها را از عملیات‌های دیگر متمایز می‌نماید.

«شب‌ بی‌ستاره» علی فضلی به چاپ دوم رسید

کارنامه هشت ساله دفاع مقدس، گویای اجرای نبردهای متعددی است که دامنه نتایج هر یک، از حفظ روحیه آفندی در نیروهای خودی مستقر در مناطق نبرد تا سلب میل جنگ‌جویی در هر دشمنی که بخواهد به مرزهای میهن اسلامی تعرض نماید و تا انهدام تمامی نیروهای معترض، جز پیروزی چیز دیگری نیست.

عملیات‌های نظامی ایران در دفاع مقدس، در مقایسه با سایر عملیات‌های نظامی، در طول تاریخ جنگ‌ها به علل گوناگون چون روحیه‌ای سرشار از ایمان، اعتقاد شیعی، و از همه مهم‌تر فرماندهی و هدایت توسط یک عالم دینی و حضور همه جانبه مردمی، دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی است.

پس از پایان جنگ و در طول این سال‌ها، همواره آرزو داشتم تا وقت فراخی پیدا کنم و حوادث دوران دفاع مقدس را با آرامش و خط به خط بنویسم تا در تاریخ ثبت شود، ولی افسوس که تا امروز چنین توفیقی نصیب من نشده بود. اکنون که محقق محترم، قدم به این میدان عظیم نهاده و به تبیین تاریخ دفاع مقدس مشغول شده، بنده از تحقق بخشی از آرزوهایم به دست ایشان، بسیار خوشحالم. اکنون که کتاب «شب بی‌ستاره» در مقابل شماست، امیدوارم با خواندن آن، فضای ایام حماسه و غیرت در دل‌تان زنده شود و هوای آسمان کند.

کتاب «شب‌ بی‌ستاره» که دربرگیرنده خاطرات شفاهی سردار علی فضلی به قلم محمدمهدی بهداروند است در 176 صفحه و قیمت 12 هزار تومان توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار