در جلسه علنی امروز صورت گرفت؛

ارجاع طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به کمیسیون شوراها

وکلای خانه ملت با ارجاع مجدد موادی از طرح استانی شدن انتخابات در خصوص نقش احزاب و تشکل‌ها در انتخابات مجلس موافقت کردند.
کد خبر: ۳۳۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ - 17March 2019

ارجاع طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به کمیسیون شوراهابه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۶ اسفند) مجلس شورای اسلامی، بررسی موادی از طرح اصلاح قانون انتخابات خانه ملت که جهت اصلاح به کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها ارجاع شده بود، در دستورکار صحن علنی مجلس قرار گرفت؛ این مواد در خصوص نقش احزاب و جبهه‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین نظارت بر منابع مالی نامزد‌ها بود.

نمایندگان انتقادات جدی به این مواد داشتند و معتقد بودند با حزبی کردن انتخابات به این شکل، فضای انتخابات سیاسی شده و منافع ملت تأمین نمی‌شود.

سرانجام پس از بحث و تبادل‌نظر‌های نمایندگان موافق و مخالف این طرح، علی لاریجانی که ریاست جلسه را عهده‌دار است، پیشنهاد داد تا این مواد مجدداً به کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها ارجاع شود تا به نوعی با انتخابات تناسبی منطبق شود.

نمایندگان با ۱۳۱ رای موافق، ۳۶ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در مجلس، با ارجاع مجدد این مواد به کمیسیون شورا‌ها موافقت کردند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار