روحانی در جمع مردم استان بوشهر:

مردم ایران در مقابل دشمنان تسلیم نمی‌شوند/ روابط با همسایگان را توسعه می‌دهیم

حجت الاسلام «حسن روحانی» در جمع مردم استان بوشهر در شهر کنگان با بیان اینکه مردم ایران در همه مراسم‌های باشکوه انقلابی و دینی مقاومت و حضورشان را به رخ جهانیان کشیدند، گفت: دشمنان نمی‌توانند ما را در مقابل خودشان تسلیم کنند.
کد خبر: ۳۳۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ - 17March 2019

مردم ایران با وجود مقاومتشان در مقابل دشمنان تسلیم نخواهند شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «حسن روحانی» صبح امروز (یکشنبه) 26 اسفندماه در جمع مردم استان بوشهر در شهر کنگان با بیان اینکه مردم ایران در همه مراسم‌های باشکوه انقلابی و دینی مقاومت و حضورشان را به رخ جهانیان کشیدند، اظهار داشت: دشمنان نمی توانند ما را در مقابل خودشان تسلیم کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران ملتی شجاع در برابر توطئه‌های دشمنان است، گفت: دشمنان در یک سال گذشته تمام توان خود را برای فشار بر زندگی مردم قرار دادند تا مردم را از مسیر انقلاب و نظام جدا کنند اما مردم ایران به دشمنان پاسخ منفی دادند.

روحانی با اشاره به اینکه دولت با همه توان به کمک مردم آمد، خاطرنشان کرد: ما در بودجه سال آینده برای کسانی که درآمد ثابت دارند و برای همه کارمندان یعنی شاغلین و بازنشستگان که مجموع آنها حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و برای همه کارگران که جمعیت آنها حدود ۱۴ میلیون نفر است تلاش کردیم بتوانیم حقوق و مستمری را افزایش دهیم به طوری که برای کارمندان حدود ۲۰ درصد و برای کارگران بیش از ۲۰ درصد افزایش حقوق را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این ۲۰ درصد افزایش حقوق کارمندان با یک فرمول خاص توسط مجلس تصویب و تبدیل به قانون شد، تصریح کرد: در همین هفته در شورای عالی کار افزایش حقوق کارگران تصویب می‌شود و این افزایش در مجموع بیش از 20 درصد خواهد بود. 

روحانی با بیان اینکه در سال 97 وضعیت اشتغال مناسب نبوده و بیش از سه میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد به اعتبار پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: 34 هزار میلیارد تومان اعتبار جهت پروژه‌های عمرانی پرداخت شده است.

رئیس جمهور به افتتاح 4 فاز از پارس جنوبی اشاره کرد و تصریح کرد: امروز یکی از بزرگترین پروژه های مربوط به انرژی کشور را افتتاح خواهیم کرد که اعتباری بالغ بر 11 میلیارد دلار برای آن صرف شده است و تا اوایل اردیبهشت  ماه یکی از پروژه های آبی، کشاورزی و برقی کشور با اعتباری حدود 10 میلیارد دلار به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ما خواهان روابط خوب با کشورهای همسایه هستیم، خاطرنشان کرد: هدف ما از این روابط توسعه روابط در منطقه است.

روحانی به سفر اخیر خود به کشور عراق اشاره کرد و افزود: روابط ایران و عراق نمونه موفق از روابط ایران با همسایگانش است که سالانه 7 میلیون نفر بین این 2 کشور در حال رفت و آمد هستند که با حذف هزینه ویزا بین کشور عراق و ایران روابط گسترش بیشتری خواهد یافت.

رئیس جمهور به  اختصاص 624 میلیارد در طول امسال به استان بوشهر اشاره کرد و بیان داشت: برخی پروژه ها هنوز ناتمام است و 29 میلیارد دیگر جهت تکمیل آن ها در نظر گرفته شده است.

وی به اهمیت سد سازی، اسکله ها، کشاورزی و گردشگری تأکید کرد و اظهار داشت: حدود 100 میلیارد تومان برای توسعه اسکله در شهر کنگان احتیاج داریم که نصف این مبلغ را بنادر و نصف دیگر را سازمان برنامه بودجه تامین خواهد کرد.

روحانی به اهمیت و جایگاه استان بوشهر به جهت مرکز انرژی بودن آن در کشور اشاره کرد و گفت: بیشترین و عمده ترین گاز کشور از طریق استان بوشهر تأمین می شود و در این راستا توصیه هایی جهت بهتر شدن وضعیت بومی کردن استخدام کارگران و حفظ محیط زیست شهر عسلویه و کنگان به مسئولین مربوطه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها