نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

توفیق خوبی در خصوص مسائل هنری و موسیقی حاصل نشده است

حجت الاسلام «سید علیرضا عبادی» با اشاره به اینکه در خصوص مسائل هنری و موسیقی توفیق خوبی حاصل نشده است و اقدامات صورت گرفته معمولی بوده است، گفت: باید شعر، موسیقی و... آنچنان حالت فاخری به خود بگیرد که بتواند افراد را جذب کند و جای موسیقی های لهو و لعب و محتواهای فاسد و مفسد را پر کند.
کد خبر: ۳۳۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ - 17March 2019

توفیق خوبی در خصوص مسائل هنری و موسیقی حاصل نشده استبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، امروز در نشست شورای معاونین ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار داشت: برای موفقیت بیشتر در اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید سه مسئله مهم مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه جامعه ما، یک جامعه ارزشی، ایمانی و مکتبی است که خدا را بابت آن شکر می کنیم، افزود: به هر حال در جامعه عناصر نایابی وجود دارند که باید با دلسوزی دستشان را گرفت و در جامعه کلان که همان جامعه ایمانی و ارزشی است واردشان کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه وقتی نسبت به برخی افراد امر به معروف و نهی از منکر صورت می گیرد، افراد خاطی به صورت طلبکارانه به آن نگاه می کنند، عنوان کرد: این مسئله به این دلیل اتفاق می افتد که آنها تصور می کنند کار درستی انجام می دهند.

حجت الاسلام عبادی اضافه کرد: در آموزش هایی که به آمرین به معروف داده می شود باید خلاف قانون بودن اقدامات و نیز مستند قانونی آن ارائه گردد، تا در برخورد با افراد خاطی با استناد سخن بگویند و به صورت قاطع خلاف بودن اقدامشان را گوشزد کنند.

وی با بیان اینکه قانون تا زمانی که قانون است قابل احترام است، گفت: باید در آموزش ها حتما به مواردی که در جامعه وجود دارد و ناهنجاری شمرده می شود اشاره گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: دومین مسئله با بخش دیگری از مردم در ارتباط است که تحت تأثیر القائات خارجی و فضای مجازی قرار دارند.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: این افراد کار خلافی که انجام می دهند را توجیه می کنند، لذا برای این دسته از افراد آموزش ها باید به صورت علمی، فلسفی و یا فقهی باشد و در اختیار آمرین به معروف قرار گیرد تا هشدارها تنها خشک نبوده و همراه با استدلال باشد تا غرور کاذب جامعه هدف شکسته شود.

وی تاکید کرد: تنها نهی کردن فرد از یک کار خلاف کافی نیست، بلکه باید ابتدا موارد خوب را در اختیارش قرار داد که در این رابطه می توان به مسائل هنری و موسیقی اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خصوص مسائل هنری و موسیقی توفیق خوبی حاصل نشده است، یادآور شد: اقداماتی صورت پذیرفته اما این اقدامات معمولی تأثیرگذار نبوده است.

حجت الاسلام عبادی بیان داشت: باید شعر، موسیقی، شعار، مدح، نوحه و... آنچنان حالت فاخری به خود بگیرد که بتواند افراد را جذب کند و جای موسیقی های لهو و لعب و محتواهای فاسد و مفسد را پر کند.

وی ابراز امیدواری کرد: این کار شدنی است و اگر این موارد مدنظر قرار گیرد، به سادگی نهی از منکر جواب خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در این ۴۰ سال نتوانسته ایم پاسخگو باشیم، گفت: باید برای این سه مورد مهم، تدابیری اندیشیده شود.

حجت الاسلام عبادی تبیین کرد: نحوه برخورد آمرین به معروف و ناهیان از منکر با مردم باید دلسوزانه باشد تا افراد تصور نکنند که می خواهیم چیزی بر آن ها تحمیل کنیم، بلکه با برخورد درست باید افراد خاطی متوجه شوند که می خواهیم دستشان را بگیریم و نجاتشان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید همواره رفتار محبت آمیز و دلسوزانه در آمرین به معروف وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار