فرار ۶۰ هزار غیرنظامی از آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه

فرمانده گروه مسلح کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» گفت که از دو ماه گذشته تاکنون، بیش از ۶۰ هزار نفر که بیشتر آن‌ها غیرنظامی هستند، از آخرین پایگاه داعش در شرق سوریه (منطقه الباغوز) فرار کرده‌اند.
کد خبر: ۳۳۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷ - 17March 2019

فرار ۶۰ هزار غیرنظامی از آخرین پایگاه داعش در شرق سوریهبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، از آغاز حمله عناصر مسلح کُرد وابسته به گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» تاکنون طی دو ماه گذشته، بیش از ۶۰ هزار نفر که اغلب آنها از غیرنظامیان سوری هستند، منطقه الباغوز را که آخرین پایگاه داعش در شرق این کشور محسوب می‌شود، ترک کرده‌اند.

«کینو جبرئیل» سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در جمع خبرنگاران گفت که از این میان، پنج هزار داعشی و خانواده‌های آنها نیز در این مدت دو ماهه، از منطقه الباغوز فرار کرده‌اند.

به گزارش رویترز، سخنگوی قسد تاکید کرد که طی این مدت، ۲۹ هزار و ۶۰۰ نفر از عناصر داعش و خانواده‌های آنها خود تسلیم نیروهای مسلح کُرد که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، شدند.

وی افزود: در حمله‌ای که از روز نهم ژانویه گذشته به آخرین پایگاه این گروه تروریستی در شرق سوریه آغاز شده است، ۱۳۰۶ داعشی کشته و تعداد زیادی هم زخمی و ۵۲۰ نفر از این تروریست‌ها نیز در عملیات نیروهای قسد در الباغوز دستگیر شده‌اند.

جبرئیل گفت که ده‌ها هزار نفر از کسانی که از اراضی تحت اشغال داعش در ماه‌های اخیر فرار کرده‌اند، به اردوگاه «الهول» در شمال شرقی سوریه منتقل شدند و به گفته سازمان ملل در حال حاضر ۶۷ هزار نفر که ۹۰ درصد از آنها زن و کودک سوری در این اردوگاه مستقر هستند.

عملیات نظامی عناصر قسد برای اخراج گروه تروریستی داعش از منطقه الباغوز از نهم ژانویه گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اما الباغوز آخرین منطقه مسکونی است که همچنان تحت کنترل گروه تروریستی داعش قرار دارد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها