علی اکبری:

مدیری که تلویزیون نمی‌بیند، نمی‌داند چه خواسته‌ای از فیلمساز داشته باشد

تهیه‌کننده سینما و تلویزیون با گلایه از رفتار سیما با سریال «نفوذ» گفت: الان مدتی است سریال تلویزیونی «نفوذ» متوقف شده و مدیران سیما وقت نمی‌گذارند تا مشکل یک اثر انقلابی در تلویزیون حل شود.
کد خبر: ۳۳۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ - 18March 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در آستانه چهل‌سالگی انقلاب با نام «خط تماس» روی آنتن شبکه یک سیما رفت. ولی این سریال 40 قسمتی است و تصویربرداری آن متوقف شده که گلایه محسن علی اکبری و جواد شمقدری را به دنبال داشته است. علی‌اکبری در مقام تهیه‌کننده این سریال به تسنیم، اظهار داشت: «نفوذ» یک سریال 40 قسمتی است و چهار ماه از تصویربرداری ما آمده، اما به دلیل مشکلات مالی کار متوقف شده است. درخواست یک جلسه برای رفع مشکلات با معاون سیما داشته‌ایم، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. منتظریم ببینیم که دست‌اندرکاران امر چه زمانی وقت آزاد پیدا می‌کنند تا برای انقلاب و سوژه تسخیر لانه جاسوسی وقت بگذارند! «نفوذ» تنها سریالی است که مستقیماً به انقلاب و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پرداخته‌است.

وی افزود: اگر وقفه‌مان به سال دیگر برسد ادامه کار سخت خواهد شد. شاید خود من در وهله اول استعفا بدهم؛ مدیران باید پروژه استراتژیک سازمان صداوسیما را مساعد کنند؛ برخی که مدعی انقلابی‌گری هستند و از این سوژه‌ها استقبال می‌کنند شایسته است حمایت‌های لازم را انجام دهند تا این پروژه به سرمنزل برسد. ما از معاون سیما انتظار داشتیم در طول این یک سال و نیم که ما مشغول کار هستیم یک بار سر پروژه می‌آمدند یا حداقل یک تماس برقرار می‌کردند. ولیکن رئیس سازمان صداوسیما سر صحنه آمدند و این بازدید باعث شد تا 10 قسمت از «نفوذ» روی آنتن برود. امیدواریم هرچه زودتر مشکلات حل شود تا 40 قسمت «نفوذ» آماده نمایش شود.

علی‌اکبری در پاسخ به این سوال که چرا سریال‌ها دلچسبی گذشته را ندارند و نمی‌توانند برای مخاطب امروز نوستالژی بشوند، تأکید کرد: خوشبختانه هنرمند و سوژه به اندازه کافی داریم، اما ارتباط مدیران با هنرمندان بسیار ضعیف شده شاید یکی از دلایل اصلی نرسیدن به نتیجه سوژه‌های آثار تلویزیونی همین نکته باشد. مدیری که هیچ شبکه تلویزیونی را نمی‌بیند قطعاً نمی‌داند بایستی با فیلمساز چه برخوردی داشته باشد و یا از هنرمند چه اثری را مطالبه کند. پیش از این تعاملات با مدیران بهتر بود و حتی خودشان مستقیماً با تهیه‌کنندگان تماس داشتند. متأسفانه یکی از مدیران رسانه‌ملی با من تماس نگرفت و درباره 10 قسمت «خط تماس» صحبتی انجام دهد. برخی از مدیران هم گفتند وقت نکردیم این سریال را ببینیم در جشنواره فیلم فجر فیلم نگاه می‌کردیم! حتی ناظر کیفی هم فیلم را ندیده بود و از من خواست 10 قسمت را روی دی‌وی‌دی بریزم. قطعاً با این نوع رفتارها، برای من و امثال من چه روحیه و انگیزه‌ای برای کار می‌ماند.

وی با اشاره به عدم برنامه‌سازی مناسب برای بیانیه گام دوم انقلاب، خاطرنشان کرد: الان برای تبیین مناسب «بیانیه گام دوم انقلاب» مقام معظم رهبری کار تأثیرگذاری انجام نشد. به نظرمی‌رسد مدیران ما احساس می‌کنند عوض می‌شوند و ثبات گذشته را ندارند. واقعاً مدیران ما مقصرند! وقتی من «مریم مقدس»، «اصحاب کهف» و «پرواز در شب» را تهیه کرده‌ام پس باز هم می‌توانم چنین کار‌های موثری را تهیه کنم. اما تفاوت آن سال‌ها با امروز در این است که مشوق و درخواست بود، ولی الان نیست. هنرمندان خصوصاً در عرصه دفاع‌مقدس و مسائل دینی تنها مانده‌اند؛ چرا باید پروژه‌های «سلمان» و «موسی (ع)» آنقدر منتظر پیش‌تولید و تولید ماند و «امام علی (ع)» و «مختارنامه» به راحتی ساخته شدند؟

تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در پایان با اشاره به ساخت سریال «الف دزفول» گفت: بعد از به سرانجام رساندن «نفوذ» قصد تولید سریال 40 قسمتی «الف دزفول» را دارم که به موضوع مقاومت مردم دزفول در دهه 60 و موضوع موشک باران می‌پردازد. اتفاقات این روز‌ها مرا به یاد صحبت‌های فرج‌الله سلحشور می‌اندازد که می‌گفت: «رسانه‌ملی هنوز آن طور که باید و شاید انقلابی نشده و در بدنه خودش افرادی هستند که زیاد دغدغه شان انقلاب و نظام نیست.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار