فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا:

یگان‌های نیروی زمینی ارتش به یگان‌های هجومی و متحرک تبدیل شده‌اند

امیر «رضا آذریان» گفت: امروز ساختار سازمانی یگان‌های ارتش عوض شده و از یگان‌های پیاده تبدیل به یگان‌های متحرک و هجومی و واکنش سریع شده و از آمادگی 100 درصد برخوردار هستند.
کد خبر: ۳۳۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ - 18March 2019

یگان های نیروی زمینی ارتش به یگان های هجومی و متحرک تبدیل شده اندبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، امیر «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن الائمه اظهار داشت: امروز جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا جایگاه خاصی است که این جایگاه را به برکت وجود رهبر انقلاب به دست آوردیم.

وی افزود: کسانی که بعد از پیروزی انقلاب به دنبال عدم تثبیت نظام بودند و نمی‌خواستند نظام جمهوری اسلامی ایران بماند اما 40 ساله شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب نو پای ایران اسلامی را با مباحث جنگ داخلی درگیر کردند، ولی موفق نشدند، گفت: ما در دنیا یک جایگاه بسیار خاص سیاسی و نظامی داریم و باید شکرگذار نعمت ولایت در نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

آذریان عنوان کرد: امروز به برکت وجود نیروهای با صفا، مومن، متعهد، شجاع، آگاه، با تقوا و با صلابت در نیروهای مسلح باعث شده امن ترین کشور در منطقه را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در این منطقه پرتلاطم امن‌ترین کشور در منطقه هستیم که به برکت رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری بوده و خواهد بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با بیان اینکه نیروهای مسلح گوش به فرمان رهبری هستند، مطرح کرد: اگر مأموریتی را به ارتش جمهوری اسلامی ایران دادند به این دلیل است که اجازه ندهند حوادث گذشته تکرار شود، آماده باشند و آمادگی خودشان را حفظ کنند.

آذریان اضافه کرد: امروز نه تنها ارتش می داند در آن سوری مرزهای کشور چه اتفاقی می افتد بلکه همه نیروهای مسلح این رصد را انجام می دهند.

استقرار در 700 کیلومتر از مرزهای شرق در کمتر از یک ماه

وی با بیان اینکه تعامل خوبی بین نیروهای مسلح وجود دارد و هیچ نگرانی برای هیچ کس نیست، یادآور شد: اگرچه برای استقرار دستور یک ماهه دادند، ولی به یک ماه نکشید که در 700 کیلیومتر از مرزهای کشور مستقر شدیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به اینکه مسئولیت امنیت و بر قراری حفظ امنیت به عهده ارتش در مرزهاست و هیچ تفاوتی بین نیروهای مسلح نیست، گفت: مسئولان استانی هرچه خواستیم به ما کمک کردند.

آذریان اعلام کرد: قرارگاه منطقه ای شمال شرق در شش استان، گلستان، مازندران، سمنان و سه استان خراسان ماموریت دارد.

تغییر ساختار نیروی زمینی ارتش به یگان‌های هجومی و متحرک

وی متذکر شد:  امروز ساختار سازمانی یگان‌های محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران عوض شده از یگان‌های پیاده تبدیل به یگان‌های متحرک و هجومی و واکنش سریع شده و از آمادگی 100 درصد برخوردار هستند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا اضافه کرد: یگان واکنش سریع هجومی یعنی هر یگان از نیروی زمینی را در هر نقطه از ایران اسلامی می‌توانید به شرق کشور بیاورید که به هیچ چیزی نیاز ندارد.

آذریان بیان داشت: امروز تهدیدات تغییر کرده و به خاطر این تهدیدات ساختار را تغییر داده ایم.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در کنار نیروی هوایی محکم و استوار ایستاده و اگر پرنده ای در هوا بلند شود توسط سامانه‌های قدرتمند پدافندهوایی رصد می کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا تاکید کرد: ما باید از این میهن دفاع کنیم و حرفی در مقابل خانواده‌های شهدا نداریم.

آذریان با اشاره به 16 هزار و 881 شهید قرارگاه 77 ثامن الائمه در دوران دفاع مقدس، گفت: همه نیروهای مسلح گوش به فرمان رهبری هستند و تدبیر رهبری را عمل می کنند.

این مسئول بیان داشت: برخی فکر می کنند امنیت ساده است اما امنیت به سادگی به دست نمی آید.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در خصوص فرمانده جدید قرارگاه عملیاتی لشکر 77 پیروز ثامن الائمه متذکر شد: سرتیپ دوم ستاد «ابوالقاسم رضایی» استاد جنگ‌های نامنظم و دانشمند در علم تکاوری است و مورد تایید همه سلسله مراتب ارتش هستند که قبل از اینکه به اینجا بیایند در قرارگاه جنوب غرب خدمت می‌کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها