سفیر فلسطین در قاهره:

مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح شرط تعیین کرد

سفیر فلسطین در قاهره تاکید کرد که طرف مصری برای حل ریشه‌ای بحران گذرگاه رفح و ارائه تسهیلات برای فلسطینیان شرط تعیین کرده است و آن اینکه دولت توافق ملی فلسطین در نوار غزه باید اداره این گذرگاه را در دست گرفته و بر این گذرگاه سیطره یابد.
کد خبر: ۳۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶ - 17November 2014

مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح شرط تعیین کرد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری سما، «جمال الشوبکی» در اظهاراتی مطبوعاتی گفت که سفارت فلسطین لیست مسافرانی که در پشت گذرگاه رفح منتظر بازگشایی این گذرگاه هستند، تهیه کرده و به وزارت خارجه مصر تحویل داده است تا به مشکلات آنها رسیدگی کرده و راه مناسبی برای ورود این مسافران به نوار غزه پیدا کند و ما اکنون در انتظار پاسخ وزارت خارجه مصر هستیم.

مسئولان مصر در تاریخ 24 ماه گذشته به دنبال حمله مسلحانه به ارتش مصر در استان شمال سینا که به کشته شدن 31 سرباز مصری منجر شد، گذرگاه رفح را تعطیل کردند.

الشوبکی همچنین اظهار داشت که تعداد مسافران بلاتکلیف بین 3500 تا 4000 نفر است که بیشتر آنها در داخل مصر هستند.

وی در خصوص ارائه کمک به این مسافران نیز گفت که ما کمکهایی به آنها ارائه کردیم که از جمله آن اعطای کمکهای مالی و یا اجاره واحدهای مسکونی بود.

سفیر فلسطین در قاهره در ادامه در خصوص امکان سفر مسافران از طریق گذرگاه بیت حانون نیز تصریح کرد: این موضوع مطرح است و ما اسامی تعدادی از مسافرانی که بازگشت سریع آنها به غزه ضروری است، به تشکیلات خودگردان تحویل دادیم اما رژیم صهیونیستی هر گونه ارتباط شهری از طریق این گذرگاه را رد می کند و علاوه بر این پیمودن این مسیر دشوار است و باید ابتدا با اردن هماهنگی شود.

وی در ادامه تاکید کرد که طرف مصری برای حل ریشهای بحران گذرگاه رفح و ارائه تسهیلات برای فلسطینیان شرط تعیین کرده است و آن اینکه دولت توافق ملی فلسطین در نوار غزه باید اداره این گذرگاه را در دست گرفته و بر این گذرگاه سیطره یابد.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار