مدیر اندیشکده مطالعات شرق آسیای ارمنستان:

واشنگتن در پی مانع‌تراشی در مسیر همکاری ایران - ارمنستان است

مدیر یک اندیشکده ارمنستانی با اشاره به سنگ اندازی‌های برخی کشور‌ها در مسیر همکاری‌های تهران-ایروان، بر لزوم اجرای پروژه‌های مشترک بین دو کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۳۳۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸ - 18March 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به دنبال سفر چندی قبل «نیکل پاشینیان» نخست وزیر جمهوری ارمنستان به تهران و رایزنی او با مقام‌های ارشد ایران درباره موارد مهم منطقه‌ای و دوجانبه، مدیر یک اندیشکده این کشور به اظهارنظر پرداخت و اظهار داشت: تهران و ایروان باید عزم خود را در اجرای پروژه‌های مشترک نشان دهند.

به نوشته «نیوز ارمنیا»، «روبن صفراستیان» مدیر اندیشکده «علوم و مطالعات شرق آسیای ارمنستان» در نشستی مطبوعاتی که دوشنبه برگزار شد، پیرامون سفر نخست وزیر کشورش به تهران گفت، دو طرف در این دیدار درباره موضوع‌های منطقه‌ای به ویژه احتمال تبدیل شدن «ارمنستان» به مسیر ترانزیت انتقال گاز از ایران به گرجستان به بحث پرداختند.

وی در ادامه افزود: «علاوه بر این، 2 کشور در ارتباط با همکاری‌ها در بخش انرژی در زمینه افتتاح مسیر انتقال انرژی ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه و نیز مسیر حمل و نقل و تدارکات از خلیج فارس تا دریای سیاه به گفتگو پرداختند. البته اجرای همه پروژه‌ها با توجه به اعمال فشار محتمل نمایندگان کشور‌های ثالثی، چون آمریکا نیاز به عزم طرفین دارد.»

صفراستیان افزود که همکاری نزدیک جمهوری آذربایجان با ایران، در رویکرد ایروان در تعمیق همکاری با ایران تاثیر نخواهد گذاشت.

وی در خاتمه با اشاره به وجود زمینه‌های همکاری با ایران اظهار داشت: «معتقدم که ارمنستان توان بالقوه بزرگی دارد. علاوه بر این، بخش‌های متعددی برای همکاری متقابل وجود دارد و اجرای این پروژه‌ها به مهم‌تر شدن نقش ارمنستان در منطقه کمک خواهد کرد.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار