ماپیروزیم-۳۷۱/

«نفس» خود را قربانی و «سال جدید» را شهدایی آغاز کنیم

عده‌ای از مردم سال نو خود را در سرزمین‌های راهیان نور می‌گذرانند و ترجیح می‌دهند تا به‌جای اینکه به مسافرت‌های تفریحی بروند، به‌تنهایی یا همراه با خانواده خود، در آغاز سال نو پای در بیابان‌هایی بگذارند که شهدا در آن‌جا قربانی شدند، تا بتوانند نفس خود را قربانی کرده و سال جدید را شهدایی آغاز کنند.
کد خبر: ۳۳۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴ - 21March 2019

به گزار خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس از خرمشهر، وقتی بندگان به حج می‌روند، همه یک شکل هستند در آن‌جا وزیر، وکیل، بازاری و فقیر فرقی نمی‌کنند و به‌عنوان یک بنده، همه در نزد پروردگار خود یکسانند و تنها اعمال خوب انسان‌هاست که نزد خدا، آن‌ها را برتری می‌دهد.

می‌گویند وقتی بندگان به حج می‌روند باید همه دنیا را فراموش کنند، حتی لباس‌های خود را از تن بیرون بیاورند و همگی لباس یک شکل احرام بپوشند.

می‌گویند وقتی بندگان به حج می‌روند باید سعی صفا و مروه را همچون «هاجر» هفت مرتبه طی کنند؛ باید در رمی جمرات به شیطان سنگ بزنند؛ باید زیر آفتاب سوزان در صحرای عرفات سکنی گزینند و به گوشه‌ای بروند و با خدای خود راز و نیاز و به اعمال خود فکر کنند.

می‌گویند وقتی بندگان حج خود را به اتمام می‌رسانند، گویی انگار به تازگی از مادر خود متولد شده‌اند و اگر از آن‌ها سوال کنی که چه حالی داری؟ می‌گویند آن‌قدر سبک شده‌ام که احساس می‌کنم می‌خواهم در آسمان‌ها پرواز کنم.

می‌گویند وقتی بندگان به حج می‌روند، باید نفس خود را قربانی کنند و در پایان به نشانه از قربانی کردن نفس خود، گوسفند قربانی کنند؛ اما در گوشه‌ای از تاریخ بندگانی هم بودند که به حج نرفتند؛ اما لباس‌های یک شکل بر تن کردند و همچون حاجیان در صحرای عرفات سکنی گزیدند و سعی صفا و مروه را همچون هاجر به جای آوردند و در پایان نیز ضمن قربانی کردن نفس، خود را نیز قربانی کردند تا به حاجیان بگویند یک قدم از شما جلوتریم؛ چرا که خداوند در قرآن کریم می‌گوید «هرگز مپندارید که شهدا مرده‌اند؛ بلکه آن‌ها زنده‌اند و نزد پروردگار خود روزی می‌خورند».

برای همین است که عده‌ای از مردم سال نو خود را در این سرزمین‌ها می‌گذرانند و ترجیح می‌دهند تا به‌جای اینکه به مسافرت‌های تفریحی بروند، به‌تنهایی یا همراه با خانواده خود، در آغاز سال نو پای در بیابان‌هایی بگذارند که شهدا در آن‌جا قربانی شدند، تا بتوانند نفس خود را قربانی کرده و سال جدید را شهدایی آغاز کنند.

نفس خود را قربانی و سال جدید را شهدایی آغاز کنیم

آری! این‌جا مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس است و مردمی که به این‌جا می‌آیند زائران سرزمین نور هستند که پای برهنه در بیابان‌ها قدم می‌زنند، بیایان‌هایی که متبرک به خون شهداست.

آری! زائران راهیان نور در میان آفتاب سوزان جنوب کشور و در زیر آسمانی که شاهد نبردهای جانانه دلاورمردان این مرز و بوم بوده است؛ گوشه‌ای به خلوت می‌نشینند و همچون رزمندگان که در میان گلوله‌های دشمن در پشت خاکریز ها دست از مناجات با پروردگار خود برنمی‌داشتند؛ به مناجات با خدا و تفکر به اعمال خود می‌پردازند.

آری! زائران راهیان نور گوشه‌گوشه‌های یادمان‌های مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را بازدید می‌کنند تا با گوش دادن به روایتگری‌های راویان دوران دفاع مقدس، با حماسه‌های رزمندگان اسلام آشنا شوند؛ تا بدانند اگرچه امروز زیر فشار تحریم‌های ظالمانه دشمن مشکلات اقتصادی وجود دارد؛ اما امنیتی که داریم اتفاقی نیست و باید همچون رزمندگانی که با دست خالی مقابل رژیم تا دندان مسلح بعثی که توسط ۳۷ کشور جهان حمایت می‌شد، ایستادند؛ ایستاد و اجازه نداد تا انقلاب دست نااهلان و مسئولان کاخ‌نشین بیافتد.

نفس خود را قربانی و سال جدید را شهدایی آغاز کنیم

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار