پامپئو با بن‌سلمان تلفنی گفت‌وگو کرد

وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفر به غرب آسیا، گفت‌وگوی تلفنی را با ولیعهد عربستان در زمینه ارزیابی آخرین تحولات منطقه و جهان برگزار کرد.
کد خبر: ۳۳۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲ - 19March 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزیر خارجه آمریکا سه شنبه با «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز»، ولی عهد و وزیر دفاع عربستان گفت‌وگوی تلفنی برگزار کرد.

«واس»، خبرگزاری رسمی عربستان نوشت که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در این تماس تلفنی با بن سلمان روابط دوجانبه را ارزیابی کردند.

به نوشته واس، پامپئو و بن سلمان در این تماس تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه‌ای - بین‌المللی و تلاش‌های مشترک به رایزنی پرداختند.

خبرگزاری واس به جزئیات بیشتر این تماس تلفنی اشاره‌ای نکرده است.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا نیز امروز در بیانیه‌ای از سفر وزیر خارجه این کشور به غرب آسیا خبر داد و اعلام کرد که «ایران» و «سوریه» جزء محور‌های دیدار او در کویت، تل‌آویو و بیروت است.

بر اساس این بیانیه، رایزنی‌های پامپئو در منطقه بر «مقابله با ایران» و «حزب‌الله لبنان» و رایزنی درباره «سوریه» متمرکز است.

بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا، پامپئو در این سفر بر اهمیت مشارکت واشنگتن با کویت، اسرائیل و لبنان و همچنین همکاری امنیتی و اقتصادی به منظور حصول ثبات منطقه‌ای و مقابله با فعالیت‌های ایران تاکید خواهد کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها