ما پیروزیم-۳۵۵/ سردار باقرزاده مطرح کرد؛

لزوم شکل‌گیری طرح «از راهیان نور تا راهیان نهج البلاغه»

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه باید طرح «از راهیان نور تا راهیان نهج البلاغه» در بستر اردوی راهیان نور شکل بگیرد، گفت: راهیان نور باید عمیق‌تر و جاذبه‌دارتر شود.
کد خبر: ۳۳۸۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ - 20March 2019

لزوم شکل گیری طرح «از راهیان نور تا راهیان نهج البلاغه»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «سید محمد باقرزاده» مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در شانزدهمین جشنواره ره آورد سرزمین نور مازندران در خرمشهر با تبریک میلاد امام علی (ع) و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مازندران اظهار داشت: شهیدان شیرودی، کشوری، خلتعبری، ملک کلاهی و نیاکی از شهدای شاخص ارتش جمهوری اسلامی بودند که شایسته است از آن‌ها در کنار شهدای سپاه و بسیج هم یاد کنیم.

وی افزود: در بحث راهیان نور حضرت آقا فرمودند نکته اصلی و کلیدی ارودی راهیان نور ایجاد زمینه برای زیارت با معرفت است؛ یعنی ریل گذاری شود که زیارت با معرفت داشته باشند.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس گفت: شهدا محبت و عشق شان حسین بن علی (ع) و بر پایه معرفت درست بود؛ چرا که معرفت است که محبت می‌آورد و اگر معرفت به امام پیدا نمی‌کردند عاشق امام حسین(ع) نمی‌شدند؛ معرفت محبت می‌آورد و پیروساز است.

وی ادامه داد: طبق تعبیری امیرالمومنین (ع) که درباره پیامبر (ص) دارند باید به سیره و منش پیامبر نگاه تعقلی داشته باشیم؛ چراکه بینش و تفکر به سیره ائمه باعث می‌شود منش ائمه اطهار را درک کنیم  و کسانی مثل داعش که به منش پیامبر نرسند هلاک می‌شوند.

سردار باقرزاده با بیان اینکه معرفت باعث می‌شود که ایمان خاص شود از آن به عنوان موتور محرکه یاد کرد و گفت: تعابیری که درباره فرهنگ دفاع مقدس شده این حرف‌ها گزافه نیست.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری درباره راهیان نور از فناوری نام بردند، افزود: یعنی اینکه گنج پر ارزش دفاع مقدس را از طریق راهیان نور می‌توانیم استخراج کنیم.

باقرزاده ادامه داد: ما هنوز نتوانستیم همه لایه‌های پر ارزش این گنج بزرگ را شناسایی کنیم و ارزش‌های دفاع مقدس فقط شهادت و جانبازی نیست؛ آرامش و طمانیه یک فرمانده در خط مقدم نبرد هم ارزش محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه رودخانه کارون قابلیت تور یک روزه گردشگری را برای شناسناندن عملیاتی‌های آبی به زائران دارد، افزود: همه بحث جنگ را نمی‌توان در چند یادمانی که مشخص شده تشریح کرد باید طرح از راهیان نور تا راهیان نهج البلاغه در بستر اردوی راهیان نور شکل بگیرد.

باقرزاده تصریح کرد: راهیان نور باید عمیق‌تر و جاذبه‌دارتر بشود و  هم مناطق عملیاتی احیا و هم گویاتر باشد و دولت باید برای این ها هزینه کند و‌ نهادهای مسئول برای این کار وقت بگذارند؛ چرا که در پرتو معرفت حق طلبی ایجاد می‌شود و این بخشی از فرهنگ دفاع مقدس است.

این مسئول با بیان اینکه نفی سلطه یعنی «هیهات منا الذله» و این اولین خروجی راهیان نور است، گفت: اعتماد به نفس، ما می‌توانیم، روحیه تعامل و وحدت، بی‌اعتمادی به بیگانگان، تسلیم‌ناپذیری در برابر دشمن، اشتیاق برای فداکاری و شهادت، ناچیز شمردن موانع و مشکلات، امیدواری در همه حال، تقویت روحیه حماسی و آمادگی در برابر خطرات و عزم راسخ که شهدا دشمن را از این سرزمین بیرون راندند نیز خروجی راهیان نور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها