افشاری‌اصل در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نمایش‌های جشنواره تئاتر راهیان نور در سطح حرفه‌ای اجرا می‌شوند

مدیر مرکز هنرهای نمایشی و آیینی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس از حرفه‌ای برگزار شدن اجراهای سومین جشنواره تئاتر خیابانی راهیان نور «هنر دفاع» خبر داد.
کد خبر: ۳۳۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ - 20March 2019

نمایش‌های جشنواره تئاتر راهیان نور در سطح حرفه‌ای اجرا می‌شوند«ایرج افشاری اصل» مدیر مرکز هنرهای نمایشی و آیینی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، از برگزاری سومین همایش ملی هنر دفاع با حضور هنرمندان برتر تئاتر خیابانی دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: پس از برگزاری موفق ۲ دوره همایش تئاتر خیابانی دفاع مقدس امسال سومین دوره این همایش با هدف ترویج و رونق بخشی به جریان عظیم و مردمی راهیان نور از ۲۷ اسفند ۹۷ لغایت ۱۲ فروردین ۹۸ در یادمان‌های دفاع مقدس میزبان زائرین سرزمین‌های نور در خوزستان خواهد بود.

وی گفت: این نمایش‌ها طی یک فراخوان برگزیده شده‌اند که منتخب آثاری فاخر و متناسب با اهداف همایش می‌باشند که با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده بیشتر این اجراها در یادمان شلمچه انجام خواهند شد.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی و آیینی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در این ایام نمایش‌های «55دقیقه» به کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان، «نسیم» به کارگردانی حسام‌الدین شریعتمداری از لرستان، «هفت سین» به کارگردانی مالک آبسالان از ایلام، «دیروز تو،امروز ما» به کارگردانی معصومه عموری از خوزستان، «راز دیوان» به کارگردانی محمود عیسی‌پور از البرز، توسط هئیت کارشناسی و داوری برای حضور در سومین همایش انتخاب و اجرا خواهند شد.

افشاری اصل عنوان کرد: این همایش به همت سازمان هنری وسینمایی دفاع مقدس کشور و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای سومین دوره در سطح یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان برگزار می‌شود
درحالی که سازمان‌ها بودجه‌ای برای مسائل فرهنگی در نظر ندارند اما جناب آقای دکتر علی‌اصغر جعفری این همایش را به خوبی حمایت کردند که از ایشان کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی در خصوص بعد کیفی و موضوع این نمایش‌ها گفت: موضوع تمام این نمایش‌ها متمرکز بر مسئله دفاع مقدس است. هرنمایش علاوه بر کیفیت اجرا بایستی با مخاطب ارتباط برقرار کند و مولفه‌های تئاتر خیابانی که ارتباط تنگاتنگ با مخاطب، استفاده حداقلی از امکانات در اجرا و خلاقیت در بازیگری است را داشته باشد که همه این آثار دارای چنین مولفه‌هایی هستند.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها