سردار رضایی مطرح کرد؛

تعاملات مطلوب مرزی ایران و جمهوری آذربایجان/ برگزاری جشن نوروزی مشترک بیانگر دیپلماسی مرزی دو کشور

فرمانده مرزبانی کشور در جشن نوروزی مشترک میان مرزبانان ایران و جمهوری آذربایجان گفت: دو کشور تعاملات مرزی مطلوبی دارند.
کد خبر: ۳۳۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸ - 21March 2019

تعاملات مطلوب مرزی ایران و جمهوری آذربایجان/ برگزاری جشن نوروزی مشترک بیانگر دیپلماسی مرزی دو کشوربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در جشن مشترک نوروزی ۹۸ مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اظهار داشت: میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان تاریخ، فرهنگ و اشتراکات دینی وجود دارد.

وی افزود: امروز تعامل مطلوبی میان دو کشور حاکم است و مرزبانان از مرز‌های مشترک به وسعت 759 کیلومتر با هوشیاری کامل حراست و پاسداری می‌کنند.

فرمانده مرزبانی کشور بیان کرد: ما مدت پنج سال است که نوروز را در مرز‌های مشترک جشن می‌گیریم؛ سال ۹۴ در مرز پاکستان، سال ۹۵ در مرز اقلیم کردستان، سال ۹۶ در مرز ترکمنستان، سال ۹۷ در مرز عراق و در سال ۹۸ این جشن نوروزی مشترک در مرز ایران و آذربایجان برگزار شد.

این مقام ارشد مرزبانی خاطرنشان کرد: برگزاری این جشن چیزی نیست جز مودت، دوستی و یکدلی بین مرزبانان دو کشور، این جشن نوروزی مشترک بیانگر؛ دیپلماسی مرزی دو کشور است که می‌تواند الگوی سایر تعاملات باشد.

وی ادامه داد: اولین روز بهار برای ما ایرانیان همراه با قرائت دعای تحویل سال است که بسیار بامعنا و پرمفهوم است همانطور که در فصل بهار در طبیعت تحول صورت می‌گیرد در این دعا بر تحول در انسان نیز تاکید شده است.

بنا بر این گزارش، در ادامه سپهبد «الچین قلی اف» اظهار داشت: این ایام بهاری را به مردم ایران و مرزبانان تبریک می‌گویم.

وی افزود: این جشن برای اولین بار است که بین این دو کشور برگزار می‌شود که برخی از کشور‌ها می‌توانند از این جشن الگو بگیرند.

فرمانده مرزبانی جمهوری آذربایجان ادامه داد: امروز مرزبانان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران، امنیت مرز‌های مشترک را به خوبی تامین می‌کنند.

وی گفت: مرزبانان با جدیت در مرز‌های مشترک و بین المللی با هرگونه قاچاق و ترانزیت مواد مخدر مبارزه می‌کنند که فعالیت مرزبانان در این حوزه، نتایج خوبی دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار