سفر زنگنه به امارات با هدف تثبیت قیمت‌های نفت

شبکه اقتصادی بلومبرگ در گزارشی با موضوع سفر وزیر نفت جمهوری اسلامی به امارات، نوشته است که هدف از این اقدام، رایزنی با مقامات اماراتی و تثبیت قیمت نفت در بازارهای جهانی است.
کد خبر: ۳۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹ - 17November 2014

سفر زنگنه به امارات با هدف تثبیت قیمت‌های نفت

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، شبکه اقتصادی «بلومبرگ» روز یکشنبه با انتشار گزارشی به ابعاد سفر این هفته «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت جمهوری اسلامی به امارات پرداخته و نوشته است که این سفر، با هدف تثبیت قیمت نفت در بازارهای جهانی صورت میگیرد.

بر اساس برنامه قرار است آقای زنگنه با مقامات ارشد دولت امارات دیدار و گفتوگو کند. این سفر در حالی صورت میگیرد که بازار جهانی نفت در دو ماه اخیر شاهد بیثباتی شدید قیمت بوده است.

بلومبرگ با اشاره به اینکه این سفر پس از بازدید آقای زنگنه از کویت و قطر و در آستانه نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) صورت میگیرد، به نقل از «تام جیمز» مدیر مرکز مشاوره «ناویتاس ریسورسز» نوشته است: «آنها میخواهند قیمتها را تثبیت کنند و پیش از نشست (اوپک)، هماهنگیهایی خواهند داشت.»

هفته گذشته «فواد معصوم» رئیسجمهور عراق و «عبدالله الثنی» نخستوزیر لیبی در سفرهای جداگانه به ریاض، با مقامات عربستان دیدار کردند. همچنین «رافائل رامیرز» وزیر خارجه ونزوئلا و نماینده این کشور در اوپک، دیدارهایی با نمایندگان الجزیره و قطر داشت.

بلومبرگ در حالی مدعی شده است که ایران برای بودجه خود به نقت 140 دلاری نیاز دارد که پایگاه تحلیل المانیتور روز شنبه با انتشار گزارشی، این رقم را بیاساس خواند و نوشت تهران با نفت 80 دلاری نیز قادر است به سقف بودجه مد نظرش در سال جاری برسد .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار