نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه:

«اعتکاف» عالی‌ترین برنامه‌های فرهنگی و تربیتی اسلام است

آیت الله مصطفی علما گفت: اعتکاف از عالی‌ترین برنامه‌های فرهنگی و تربیتی اسلام و بالاترین کار فرهنگی در انجام امور دینی و مذهبی است.
کد خبر: ۳۳۸۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱ - 21March 2019

اعتکاف بالاترین کار فرهنگی انجام امور دینی و مذهبی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه شامگاه پنجشنبه در جمع معتکفین در مسجد «النبی (ص)» شهر کرمانشاه حضور پیدا کرد و اظهار داشت: همه عبادات اعم از واجبات و مستحبات برای این است که زندگی انسان تنظیم بشود و انسان به آن جایگاه واقعی و اصلی و انسانی برسد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اعتکاف از عالی‌ترین برنامه‌های فرهنگی و تربیتی اسلام است و بالاترین کار فرهنگی انجام امور دینی و مذهبی است.

وی افزود: ماه رجب در میان ماه‌های دیگر جایگاه ویژه‌ای دارد و اعتکاف در این ماه بسیار توصیه شده و اجر و پاداش فراوان دارد و اینکه انسان در این روزها خود را از قید و بندهای دنیوی رها سازد و معتکف مسجد شود یعنی خود را به دامن خداوند متعال بیاندازد بسیار ارزشمند و مورد توجه پروردگار است.

آیت الله علما گفت: در تشهد نماز، اول پیامبر را عبد خداوند و بعد رسول او می‌خوانیم یعنی اگر عبد نباشد رسول و نبی هم نمی‌شود، پس باید درک کنیم که بالاترین درجه برای انسان همان عبودیت است که باید آن را در خود بیابیم و در وجود خود نهادینه و ملکه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: انسان باید در هر حالتی خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود ببیند و اینکه انسان فضای لغزش و گناه برایش وجود داشته باشد و بتواند از آن صرف نظر کرده و به حکم الهی عمل و نفس خود را کنترل کند بسیار با ارزش و درجه رفیع برای او است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها