استاندار مازندران خبر داد؛

توزیع ۴ میلیون تسهیلات بلاعوض بین سیل‌زدگان مازندران

استاندار مازندران با بیان اینکه از روز شنبه توزیع اعتبارات بین سیل زدگان در استان آغاز می‌شود، گفت: دو میلیون تومان تسهیلات معیشتی و دو میلیون تومان تسهیلات تعمیراتی بلاعوض بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۳۳۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ - 22March 2019

توزیع 4 میلیون تسهیلات بلا عوض بین سیل‌زدگان مازندرانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «احمد حسین زادگان» استاندار مازندران ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از تخصیص پنج میلیارد تومان اعتبار تنخواه برای سیل‌زدگان استان اظهار داشت: باید مسائل سیل استان خوب منعکس شود و از همان روز اول سیل، درخواست تنخواه شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولان ملی پیگیر مسائل سیل استان هستند، افزود: کمک با مسئولان استان کاملاً مرتبط است و پنج میلیارد تومان اعتبار تنخواه به استان تخصیص یافته است.

حسین زادگان متذکر شد: به رغم آنکه هنوز میزان خسارت‌ها دقیق مشخص نشده است، از روز شنبه توزیع اعتبارات بین سیل زدگان در استان آغاز می‌شود.

استاندار مازندران با اظهار اینکه همه دستگاه‌ها و مدیران در سیل پای کار بودند گفت: ۱۲ شهر استان درگیر سیل و مناطق مختلف روستایی نیز درگیر رانش و برف بوده اند.

وی با اشاره به اینکه با توجه حجم بالای آب و سیل در استان، مدیریت خوبی صورت گرفته است گفت: دو میلیون تومان تسهیلات معیشتی و دو میلیون تومان تسهیلات تعمیراتی بلاعوض بین سیل‌زدگان توزیع می‌شود.

حسین زادگان با بیان اینکه برای حمایت از سیلزدگان در شهرها و روستاها تسهیلات با نرخ کم درنظر گرفته می‌شود گفت: تلاش داریم تسهیلات حمایتی و معیشتی را در صورت امکان افزایش دهیم.

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان، پرنده نگری را از جمله ظرفیت‌ها عنوان کرد و گفت: برای این منظور باید بخش خصوصی تقویت شود و تسهیلاتی برای گردشگری پیش بینی کنیم..

وی از شناسایی ۱۲۵ روستای برای توسعه بومگردی در استان خبر داد و گفت: همچنین ۱۳۱ نقطه برای برپایی اسکله دریایی و ساحلی در استان شناسایی شده است.

حسین زادگان با عنوان اینکه گردشگری یک ظرفیت و نعمت برای استان محسوب می‌شود، گفت: برای افزایش ظرفیت هتل‌ها باید مسائل سنتی را از بین بریم و شمار هتل‌ها را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه مازندران استان هزار دریاچه است، خواستار بهره گیری از ظرفیت آب بندان ها برای توسعه گردشگری در استان شد.

استاندار مازندران با عنوان اینکه ۱۰ تا ۱۳ درصد آب‌های سطحی استان مدیریت و ذخیره می‌شود، گفت: باید از ظرفیت آب بندان‌ها برای مدیریت آب‌های سطحی بهره گرفت و دولت امسال اعتبار خوبی را برای آن درنظر گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار