ما پیروزیم- ۳۹۴/

راهیان نور فقط منحصر به یک ایام مشخص نیست

عکاس حوزه دفاع مقدس گفت: وقتی راهیان نور در جامعه تاثیرگذار خواهد بود که آن را منحصر به ایام خاصی نکرده و در طول سال از آن صحبت کنیم.
کد خبر: ۳۳۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶ - 22March 2019

راهیان نور فقط منحصر به یک ایام مشخص نیستبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، فاضل شکوهی دانشجوی رشته عکاسی دانشگاه تهران که عکس‌های زیادی با موضوع راهیان نور تهیه کرده و در نشریات گوناگون منتشر کرده است درباره وظیفه هنرمندان برای فرهنگ سازی در خصوص معرفی حرکت فرهنگی راهیان نور اظهار داشت: راهیان نور فقط به یک جناح فکری و یا سلیقه سیاسی و حتی هنرمندان تعلق ندارد.

وی افزود: هر کسی باید به سهم خود قدمی بردارد در این میان هنرمندان بخصوص عکاسان باید کار بیشتری انجام دهند. هر چند تعداد کسانی که از این مناطق بازدید می‌کنند بسیار زیاد است اما هستند کسانی که به چشم دیگری به این موضوع نگاه می‌کنند برای تغییر این نگاه‌ها باید به این توجه کنیم که راهیان نور فقط به ایام عید محدود نمی‌شود و در طول سال باید برای این رویداد فرهنگی کار کنیم.

شکوهی گفت: حضور سینماگران در یادمان‌ها و ساخت فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی از مواردی است که به آن توجهی نشده است. ساخت یک فیلم در این خصوص می‌توانست تا حد زیادی به معدود کسانی که راهیان نور را قبول ندارند حرف‌های تازه‌ای بزند. من به شخصه نمایشگاهی با موضوع راهیان نور در برخی نقاط تهران برگزار کردم و بازخوردهای خوبی دریافت کردم اما نمی‌توان به تنهایی کاری از پیش برد.

وی در پایان گفت: بهترین نمایشگاه‌ها و گالری‌ها به کسان دیگری تعلق دارد و موضوعاتی مثل راهیان نور گویا در اولویت فرهنگی دوستان نیست. اگر یک سینماگر و یا یک هنرمند تئاتر وارد این حوزه شود وضع فرق می‌کند. مردم دوست دارند این حرف‌ها را از کسانی که محبوب هستند بشنوند. اگر من موقعیتی داشتم حتما هنرمندان را به این مکان‌ها می‌آوردم تا در زاویه نگاه آنها تغییری صورت بگیرد و چیزهای تازه‌ای ببینند.

انتهای پیام/161

نظر شما
پربیننده ها