پیام راهپیمایی‌های بازگشت از زبان «هنیه»

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، پیام ادامه راهپیمایی‌های بازگشت را تبیین کرد.
کد خبر: ۳۳۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ - 23March 2019

پیام راهپیمایی‌های بازگشت از زبان «هنیه»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المنار، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز جمعه طی سخنانی در جریان پنجاه و یکمین راهپیمایی بازگشت گفت که راهپیمایی‌های بازگشت تا تحقق اهداف آن ادامه خواهد یافت.

وی افزود که پیام شرکت هزاران فلسطینی در راهپیمایی بازگشت این است که ما هرگز آرام نخواهیم نشست تا اشغالگران را از سرزمینمان ریشه کن کرده و مقدساتمان را آزاد و محاصره را بشکنیم.

هنیه تاکید کرد که اشغالگران دلیل اصلی درد و رنج ملت فلسطین هستند و راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره وسیله‌ای برای مقاومت برای مقابله با اشغالگران ومحاصره هست.

رئیس دفتر سیاسی حماس از ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی خواست که در روز سی‌ام مارس به منظور بزرگداشت روز زمین و بزرگداشت اولین سالگرد راهپیمایی بازگشت به پا خیزند تا بر مخالفت خود بر معامله قرن و عدم عقب نشینی از قدس و حق بازگشت تاکید کنند.

هنیه تاکید کرد که ملت فلسطین باید ابتکار عمل را در دست گیرند، زیرا با تهدیداتی راهبردی مواجه هستند.

وی افزود: «ما باید مواضعی قوی، ثابت و مستحکم اتخاذ کنیم و بگوییم که ما خواهان پایان محاصره و درد و رنج‌های فلسطنییان هستیم».

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که ما هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد و همه کسانی که گمان می‌کنند ما یک گام به عقب باز می‌گردیم در اشتباه هستند و باید در محاسبات خود تجدید نظر کنند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. آن‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند ۱۱ آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود. از آن زمان تاکنون بیش از ۲۶۰ فلسطینی به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار