ما پیروزیم-۴۰۶/

گردشگری دفاع مقدس یک ظرفیت مهم برای کشور است

عبدالسلام کتابت دوچرخه‌سوار هرمزگانی پس از بازدید موزه دفاع مقدس خرمشهر گفت: گردشگری دفاع مقدس یک ظرفیت مهم برای کشور است که باید از آن استفاده شود.
کد خبر: ۳۳۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ - 23March 2019

«عبدالسلام کتابت» دوچرخه‌سوار هرمزگانی پس از بازدید موزه دفاع مقدس خرمشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اظهار داشت: بنده در قالب سفر‌های ورزشی با دوچرخه سفر‌های زیادی به نقاط مختلف کشور داشته‌ام، اما امسال به عنوان اولین سفر به همراه دختر و برادرزاده همسرم به استان خوزستان و مناطق راهیان نور آمده‌ام.

وی گفت: شروع حرکت ما از اهواز آغاز و با عبور از شهر‌های خرمشهر و آبادان ادامه پیدا می‌کند که در مسیر این سفر از یادمان‌های دفاع مقدس و موزه خرمشهر دیدن کردیم.

این ورزشکار هرمزگانی افزود: من متولد ۱۳۵۷ هستم و خاطره زیادی از جنگ ندارم، اما آنچه از روز‌های دفاع مقدس و مقاومت مردم وجود داشته است در این مناطق و موزه خرمشهر به خوبی قابل لمس و برایم مجسم شد.

کتابت با بیان اینکه بخاطر بازدید از این موزه خوشحال هستم، گفت: برنامه ما برای رکاب زدن در این مسیر یک هفته بود و به همین دلیل از عسلویه با اتوبوس به اهواز آمدیم و  شروع کار را از آنجا زدیم و یک شب در منطقه دارخویین استراحت کردیم و سپس به موزه خرمشهر آمدیم و سپس به موزه آبادان و شهر آبادان خواهیم رفت.

وی توریست جنگ را یکی از جاذبه‌های مهم در دنیا دانست و اظهار داشت: من شخصاً توریست جنگ را دوست دارم چراکه بخشی از تاریخ ما در آن گره خورده است. یادمان‌هایی که امروز در این مناطق وجود دارند هویت و بخشی از تاریخ این کشور هستند که هیچ کسی نمی‌تواند آن را کتمان کند.

گردشگری دفاع مقدس یک ظرفیت مهم برای کشور/ موزه خرمشهر تاثیرگذار استا

این ورزشکار هرمزگانی ادامه داد: تاکنون توفیق حضور و زیارت مناطق راهیان نور نداشته‌ام، اما با توجه به شناختی که در این سفر به دست آوردم حتماً در یک برنامه مفصل‌تر به همراه خانواده به این مناطق سفر خواهم کرد.

در ادامه دختر کتابت ورزشکار هرمزگانی درباره موزه خرمشهر گفت: موزه بسیار خوب بود. من با اینکه تصور می‌کردم چیزی از آثار دفاع مقدس باقی نمانده باشد، اما در این موزه شاهد آثار جالبی بودم.

احمد دوست یکی دیگر از همراهان حاضر این گروه گفت: خرمشهر و خوزستان نقاط خیلی خوبی است که تصورات ما نسبت به جنگ را تغییر داد و فضای جنگ به خوبی در این موزه نمایش داده شده است و می‌تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار