دهمرده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

حمایت دولت از تولید ملی منجر به سوءاستفاده تولیدکنندگان نشود

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت دولت از تولیدات ملی نباید منجر به سوءاستفاده برخی تولیدکنندگان شود، گفت: تولیدکنندگان باید برای رونق در بازارهای داخلی با افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولاتشان زمینه روی آوردن حداکثری مردم از خرید کالای ملی را فراهم سازند.
کد خبر: ۳۳۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ - 24March 2019

//حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، رفع معضلات معیشتی مردم را یکی از بزرگترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: حمایت از تولید و تولیدکنندگان داخلی از اقدامات اساسی در جهت کاهش مشکلاتی از جمله فقر، رکود، بیکاری و ... است که دولت در تحقق این مسئله نقشی غیرقابل انکار دارد.

وی با بیان اینکه دولت باید در سال جاری بیش از هر زمان دیگر برای رونق اقتصادی تلاش کند، افزود: ما در حالی صحبت از رونق تولیدات ملی می‌کنیم و از تولیدکنندگان انتظار تلاش جدی در خصوص افزایش کیفیت و کاهش قیمت در تولیداتشان هستیم که آن‌ها در تامین مواد اولیه ساخت محصولات و همچنین در بحث پرداخت مالیات با مشکلات بزرگی دست به گریبان هستند؛ لذا دولت باید برای شنیدن دغدغه‌های تولیدکنندگان گوش شنوا داشته باشد و در جهت کاهش مشکلات این قشر از جامعه بکوشد.

وی در ادامه با بیان اینکه حمایت دولت از تولیدات ملی نباید منجر به سوءاستفاده برخی تولیدکنندگان شود، گفت: تولیدکنندگان باید برای رونق در بازارهای داخلی با افزایش کیفیت و کاهش قیمت محصولاتشان زمینه روی آوردن حداکثری مردم از خرید کالای ملی را فراهم سازند. در حقیقت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و روی آوردن مردم به خرید از کالای ایرانی علاوه بر اینکه چرخه اقتصادی کشور را با سرعت بیشتری به حرکت وا می‌دارد، می‌تواند آثار ناشی از تحریم‌های غربی‌ها را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهد؛ عدم خروج ارز از کشور یکی از اقدامات موثر در رونق اقتصاد کشور است که به واسطه روی آوردن مردم به خرید از کالای ایرانی حاصل می‌شود.

این نماینده خانه ملت گفت: متاسفانه عدم انصاف در برخی فروشندگان باعث شده تا آنها کالاهایشان را با کیفت ضعیف و قیمتی گزاف به بازار عرضه کنند؛ لذا فروشندگان باید برای جلب توجه مشتریان تلاش کنند؛ چراکه عدم رضایت مردم نسبت به تولیداتشان باعث می‌شود که کسب و کار آن‌ها با مشکل مواجه شود.

دهمرده با اشاره به این که تلاش برای رونق تولید ملی وظیفه دولت و ملت است، گفت: در واقع حمایت از تولیدات ملی زمانی امکان‌پذیر است که تولیدکنندگان بکوشند تا محصولاتشان را با کیفیت و قیمتی مناسب به بازار عرضه کنند؛ چراکه تحقق شعار سال جاری مبنی بر «رونق تولیدات ملی» نیازمند همت مسوولان در راستای حمایت از تولیدکنندگان و تلاش تولیدکنندگان برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت‌هاست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار