در جلسه ستاد مدیریت بحران مازندران صورت گرفت؛

تاکید نمایندگان مازندران بر تحقق وعده‌های دولت به سیل‌زدگان

نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای مدیریت بحران استان از دولت خواستند وعده‌هایی که به سیل‌زدگان دادند را محقق کنند.
کد خبر: ۳۳۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ - 24March 2019

تاکید نمایندگان مازندران بر تحقق وعده‌های دولت به سیل‌زدگانبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «علی محمد شاعری» نماینده مردم نکا، بهشهر و‌گلوگاه در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان اظهار داشت داشت: سیل پاسخ مدیریت‌های ناصحیحی است که بر منابع طبیعی کشور رفته است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه خسارات است، گفت: ۵۵۰ میلیارد تومان خسارات بخش کشاورزی و ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت و مابقی در سایر حوزه‌ها است.

شاعری عنوان کرد: در سیل قبلی ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارات بود، اما ۵۰ میلیارد به مازندران تخصیص داده شد گفت: باید پایش صحیحی در این زمینه صورت گیرد و خسارات جبران شود.

این مسئول ادامه داد: بابت خسارت بخش کشاورزی در سیل قبل رقمی اختصاص ندادند، اما همین امروز باید تصمیم گرفته شود که چگونه خسارات بخش کشاورزی جبران خواهد شد.

شاعری ابراز داشت: در مناطق جنگلی به دلیل اشباع شدن خاک، تمامی راه‌ها و دیوار‌ها در حال رانش و تخریب است که نیاز است مسائل موشکافانه بررسی شود.

«علی ادیانی» نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس نیز با بیان اینکه درد‌ها مشخص و درمانش نیز معلوم است، گفت: لایروبی مانع ایجاد خسارات زیاد می‌شود و شمال کشور نیاز به ردیف اختصاصی مربوط به لایروبی و مهندسی رودخانه‌های سه استان شمالی مازندران، گلستان و گیلان دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا باید به طور قاطع اقدام کند و مقصر‌ها به درستی مشخص شود افزود: از چه کنم چه کنم‌ها باید فاصله گرفت و نسبت به تخلفات به صورت قاطع برخورد کرد.

«حسین نیاز‌آذری» نماینده مردم بابل در مجلس با بیان اینکه مردم در تامین آب شرب سالم دچار مشکل هستند، تصریح کرد: انتظار داریم تصمیمی برای رفع این مشکل گرفته شود.

وی اضافه کرد: مردم منتظر هستند ببینند که امروز در این جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهور چه تصمیمی گرفته می‌شود.

«ولی‌الله نانواکناری» نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس نیز در این جلسه گفت: در سیل قبلی ما مصوبه‌ای داشتیم که بررسی کنند مقصر اصلی تجاوزات انجام شده چه کسانی هستند، اما اقدامی صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه اگر ما رودخانه تلار را لایروبی می‌کردیم امروز این مشکل را در بهنمیر نداشتیم گفت: فرماندار بابلسر زیر آب بود، اما هیچ ادواتی برای مدیریت نداشتند.

«علی‌اصغر یوسف‌نژاد» نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس هم در این جلسه ابراز داشت: وقتی زمان حوادث را می‌دانیم دیگر غیرمترقبه نیست.

وی با بیان اینکه ما در مازندران هر سال یک حادثه طبیعی داریم عنوان کرد: دستگاه‌ها حضوور دارند، اما امکانات و ادوات ندارند و با این شرایط نمی‌توانند کاری کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر سد گلورد و سلیمان تنگه نبود مشکلات بیشتر بود گفت: نیاز است که ردیف بودجه‌ای که در خصوص مطالعات سد زارم رود در بودجه سال ۹۸ تصویب شده به صورت جدی تری پیگیری شود تا از هجم خسارات کاسته شود.

«سید عبدالله رضیان» نماینده مردم قائمشهر، سیمرغ، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی در مجلس هم در این جلسه ابراز داشت: نکته مهم بحث جبران خسارت مردم است که امیدواریم این وعده عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی ما آسیب جدی دیده است، گفت: امیدواریم خسارات وارده به این بخش هم جبران شود.

«محمد دامادی» نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس هم با بیان اینکه متاسفانه بعد از سیل مسائل دیگری بوجود می‌آید ادامه داد: انبارهای کشاورزی ما دچار آسیب شده که باید نهادهای کشاورزی مردم و کشاورزان تامین شود.

دامادی با اشاره به حضور نوبخت در سیل قبل در منطقه میاندورود بیان داشت: رودخانه شرشری ما اگر لایروبی می‌شد روستاهای پائین دست ساری و میاندورود دچار مشکل نمی‌شدند.

وی متذکر شد: بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها را خالی از ادوات کردند و نمی‌توان بدون امکانات مدیریت کرد؛ اگر قانون است این قانون را بردارید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار