معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد؛

ضرورت تهیه طرح جامع سیلاب در مازندران / سیل پاسخ بی‌مهری بشر به طبیعت است

معاون اول رئیس جمهوری از تهیه طرح جامع سیلاب در استان مازندران خبر داد و گفت: سیل پاسخ بی‌مهری است که توسط بشر نسبت به طبیعت انجام شده است.
کد خبر: ۳۳۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ - 24March 2019

ضرورت تهیه طرح جامع سیلاب در مازندران / سیل پاسخ بی‌مهری بشر به طبیعت استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز (یکشنبه چهارم فروردین ماه) در نشست ستاد مدیریت بحران که در استانداری مازندران برگزار شد، حفظ روحیه مردم را ضروری دانست و اظهار داشت: تدابیر صورت گرفته و حضور میدانی استاندار و مسئولان چکمه پوشیده سبب خرسندی مردم شده است.

وی با بیان اینکه هنوز برخی مناطق گلستان از جمله آق قلا زیر آب است، گفت: بخشی از مشکلات در مازندران حل شده و وارد دوران بازسازی سیل شده است.

جهانگیری با تاکید بر اینکه سرپناه مردم و مسکن استان باید به سرعت تأمین شود، گفت: کار تعمیراتی مسکن سیل‌زدگان باید سریعاً و حداکثر تا دو ماه آینده پایان رسد و کار احداث مسکن نیز حداکثر باید تا پایان فصل تابستان به پایان رسد.

وی با اشاره به اینکه افزایش تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در حوزه مسکن و معیشت در جلسه هفته جاری دولت بررسی می‌شود درباره خسارات بخش کشاورزی در مازندران گفت: پرداخت خسارت به کشاورزان در این بخش باید بررسی شود هر چند بیمه کشاورزی وجود دارد و حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور خواهان تهیه طرح مشخص برای جبران خسارت در بخش کشاورزی شد و گفت: باید شاخص‌ها و معیارهایی برای کمک کردن به بخش کشاورزی در مازندران تهیه شود، زیرا مازندران قطب کشاورزی به شمار می‌رود.

جهانگیری همچنین درباره وارد شدن خسارات به زیربناها در استان گفت: راه‌هایی که تخریب شده باید به سرعت مرمت و بازسازی شود.

وی با عنوان اینکه سیل خیزی مازندران مسئله و دغدغه جدی شده است از تهیه طرح جامع سیلاب در استان خبر داد و گفت: سیل پاسخ بی‌مهری است که توسط بشر نسبت به طبیعت انجام شده است.

معاون اول رئیس جمهور، ویلاسازی، تخریب طبیعت، جاده سازی‌ها و غیره را عامل تخریب بیان کرد و گفت: دو سه بار در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، تصمیمات جدی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شده، اما به نظر می‌رسد دلسوزی‌های بی‌مورد مانع کار شده است.

جهانگیری با بیان اینکه موضوع سدسازی در مازندران نیز باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: سرمایه‌گذاری باید طبق اصولی انجام شود و باید لایروبی رودخانه‌ها، اختصاص ردیف بودجه برای مهندسی رودخانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول درباره آب شرب گفت: مسائل مربوط به سیل با همت مسئولان ظرف چند ماه حل می‌شود و با دستور و پیام معظم رهبری و ورود نیروهای مسلح، مشکلات بزودی حل می‌شود.

وی با عنوان اینکه مازندران یکی از استان‌های مهم و راهبردی کشور است، متذکر شد: انتخاب اول مردم ایران برای سفر، مازندران خواهد بود و به سیل و برف کاری ندارند و این نشان می‌دهد که باید مسیر توسعه استان به خوبی پیش رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار