ناریشکن در نشست خبری با لاریجانی

تحریم‌ها علیه روسیه ابزاری برای شانتاژهای سیاسی و اقتصادی است

رئیس دومای روسیه در نشست خبری گفت: در تحریم‌های که علیه روسیه از سوی کشورهای اروپایی اعمال شده است موضع ایران و روسیه یکسان است و ما تحریم‌‌ها را ابزاری برای شانتاژ مسائل سیاسی و اقتصادی می‌دانیم.
کد خبر: ۳۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳ - 17November 2014

تحریم‌ها علیه روسیه ابزاری برای شانتاژهای سیاسی و اقتصادی است

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، سرجئی ناریشکن رئیس دومای روسیه در نشست خبری خود با رئیس مجلس شورای اسلامی از دعوت لاریجانی و مهماننوازی ایشان تقدیر و تشکر کرد و گفت: ما در این سفر به دنبال بالارفتن سطح روابط سیاسی و روابط پارلمانی بوده ایم که به انجام رسید زیرا که روسیه نگاهش به ایران نگاه شریک مطمئن است که میتواند روسیه را در رسیدن به ثبات منطقه و جهان کمک کند.

وی افزود: در نشست امروز با لاریجانی مسائل بین المللی را بررسی کردیم و شایان ذکر است که مواضع دو کشور مشابه به هم و کاملا در یک راستا قرار دارد.

سرجئی ناریشکن با تاکید بر این مطلب که روسیه مخالف عملکرد غربیها در جهان است گفت: ما مخالف عملکرد غربیها هستیم و عملکرد آنان را ایجاد بحران در جهان میدانیم و خواهان این هستیم که حقوق بین الملل کشورها از سوی کشورهای غربی باید به رسمیت شناخته شود و اقدامات آنها در کشورها را دخالت در امور داخلی میدانیم.

رئیس دومای روسیه تصریح کرد: در نشست امروز با لاریجانی در خصوص مسائل مختلف به ویژه مبارزه با موادمخدر نیز صحبتهای کردیم و پیشنهاد تشکیل مجمع پارلمانی دستجمعی را در این خصوص ارائه کردیم و معتقدیم که ایران در مجمع پارلمانی سازمان امنیت دست جمعی میتواند موثر باشد و در این امر ثبات در منطقه و جهان ایجاد کند.

ناریشکن با بیان اینکه از لاریجانی دعوت کرده ایم که به کشورمان روسیه سفر کند در خصوص سفر امروز خود و صحبت های مطرح شده در دیدار با لاریجانی گفت: امروز در مذاکرات در راستای توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور صحبتهایی انجام شد و امیدواریم که صحبتها بتواند مثمر ثمر باشد.

وی همچنین با اشاره به روابط دو کشور در دو حوزه مختلف نفت، گاز و انرژی تصریح کرد: روابط دو کشور در دو حوزه مختلف نفت و گاز و انرژی هستهای در حال توسعه است و توسعه این روابط به نفع روسیه خواهد بود.

رئیس دومای روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که در رابطه با افت قیمت نفت و تحریمهای که از سوی کشورهای اروپایی علیه روسیه و ایران انجام میشود واکنش شما چیست؟ نیز گفت: در مورد تحریمها که علیه کشور روسیه از سوی کشورهای اروپایی اعمال شده است موضع دو کشور موضع یکسان است و تحریمها را ابزاری برای شانتاژهای سیاسی و اقتصادی است و هیچ موضع حقوقی برخوردار نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها