واکنش دمشق به اقدام ترامپ/ آزادسازی جولان حقی غیرقابل تصرف است

وزارت خارجه سوریه به امضای فرمان به رسمیت شناختن اشغالگری رژیم صهیونیستی در جولان واکنش نشان داد.
کد خبر: ۳۳۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵ - 25March 2019

واکنش دمشق به اقدام ترامپ؛ آزادسازی جولان حقی غیرقابل تصرف استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اظهار داشت: «در تجاوزی آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ترامپ رسما اشغالگری اسرائیل در جولان سوریه را به رسمیت شناخته است و این تصمیم تبلور ائتلاف بین آمریکا و اسرائیل در دشمنی آشکار با امت عربی است».

وی تاید کرد که آزادسازی جولان با تمام امکانات موجود و بازگرداندن آن به آغوش میهن حقی غیر قابل تصرف است و مردم سوریه مصمم هستند که این هدف را محقق کنند.

این منبع اظهار داشت که ترامپ با این اقدام خود قوانین بین المللی را کاملا نادیده گرفته و سیلی تحقیر آمیزی به جامعه جهانی زده است.

وی گفت که ترامپ حق و صلاحیت قانونی مشروعیت بخشی به اشغالگری و غصب سرزمین های دیگر را ندارد و این سیاست خصمانه دولت آمریکا منطقه و دنیا را در معرض انواع خطرها قرار می دهد و بدعتی در روابط بین الملل شکل می گیرد که صلح و ثبات و امنیت در دنیا را متزلزل می کند.

ترامپ امروز دوشنبه در کاخ سفید فرمان به رسمیت شناختن اشغالگری اسرائیل در جولان سوریه را امضا کرد.

ترامپ لحظاتی قبل از امضای این فرمان در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل حق کامل دفاع از خود از جمله در برابر هرگونه حمله توسط ایران از خاک سوریه را دارد.

رژیم اشغالگر اسرائیل که طی جنگ‌های خود با کشورهای عربی، بخش‌های گسترده‌ای از اراضی این کشورها از جمله بلندی‌های جولان سوریه، رود اردن، مزارع شبعا در لبنان و صحرای سینا در مصر را (البته اراضی سینا بازپس گرفته شد) به‌اشغال خود درآورد، به‌صراحت بر اشغال دائمی جولان تأکید کرده است و این در حالی است که دولت سوریه نیز بارها اعلام کرده که جولان را از لوث اشغالگران آزاد می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار