گام دوم/ یادداشت/ ۱۳

«امنیت پایدار» معجزه انقلاب اسلامی است

انقلاب اسلامی ایران معجزات فراوانی داشت که مهمترین آن «امنیت پایدار» است و نتیحه و نتیجه روشن آن اقتدار روز افزون کشور است.
کد خبر: ۳۳۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰ - 27March 2019

«امنیت پایدار» معجزه انقلاب اسلامی استگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس_ رسول حسنی؛ انقلاب اسلامی ایران با وجود ناملایمات و دشمنی‌هایی که از سر گذارنده علی رغم تحریم‌ها و تهدید‌ها و ضربات پی‌درپی بدخواهان خود، وارد دهه پنجم حیاتش شد.

حضور بی‌نظیر مردم در 22 بهمن 97 ثابت کرد که انقلاب با مردم و مردم با انقلاب همراه هستند. رهبر معظم انقلاب با تقدیر از این پایمردی و پایبندی مردم، بیانیه گام دوم انقلاب را صادر فرمودند که به نوعی نقشه راه سال‌های پیش رو برای پیشبرد انقلاب است.
مطالعه، تفحص، تبیین و تشریح این بیانیه مهم‌ترین وظیفه جامعه فرهنگی است تا مسیر پیش رو را با قدرت بیشتر و با گام‌هایی پرصلابت‌تر برداریم. در سلسله یادداشت‌های «گام دوم انقلاب» سعی می‌شود مطالبات رهبر معظم انقلاب با محوریت بیانیه فوق و با نگاه فرهنگی مورد بررسی قرار گیرد که بخش دوم از قسمت یازدهم آن را در ادامه می‌خوانید.

معجزه ثبات و امنیت

مقام معظم رهبری دستاوردهایی برای انقلاب اسلامی ایران مشخص کرده‌اند که می‌توان آن را از برکات نهضت الهی حضرت امام خمینی (ره) قلمداد کرد. معظم‌له هفت دستاورد مهم را در بیانیه گام دوم انقلاب مورد اشاره قرار داده‌ و توضیح مختصری ارائه فرموده‌اند. این دستاوردها باید از سوی صاحب‌نظران، اندیشمندان و نخبگان در حوزه‌های مختلف مورد شرح و بسط و تبیین قرار بگیرد.
رهبر معظم انقلاب در مورد اولین دستاورد و معجزه انقلاب اسلامی ایران در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند:
«ثبات و امنیت کشور و تمامیت ارضی و حفاظت از مرزها را که آماج تهدید جدی دشمنان قرار گرفته بود ضمانت کرد و معجزه‌ پیروزی در جنگ هشت‌ساله و شکست رژیم بعثی و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی و شرقی‌اش را پدید ‌آورد.»

چنان که می‌بینیم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اولین دستاورد انقلاب را ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی در هشت سال جنگ تحمیلی می‌دانند. هشت سالی که نه فقط حقانیت انقلاب را اثبات کرد که بقای آن را نیز ضمانت کرد و جایگاه ایران اسلامی را در سطح جهان تعییر داد. علاوه بر این پدیده دفاع مقدس سبب صدور انقلاب اسلامی ایران به کشورهای دیگر شده و قدرت و اقتدار سیاسی و نظامی ایران را در مجامع بین‌المللی به رخ جهانیان کشاند.

جوانان ایرانی تحت رهبری حضرت امام راحل با مظلومیت و در عین حال حماسه‌ای بی‌نظیر حتی یک وجب از خاک کشور را تحت هیچ شرایطی به دشمن واگذار نکرد. این درحالی بود که ۱۰ سال پیش از آغاز جنگ تحمیلی، یعنی سال ۱۳۴۹ جزیره بحرین که جزء خاک ایران بود با بی‌کفایتی و خیانت شاه مخلوع و با خدعه و نیرنگ دولت‌مردان انگلیس از ایران جدا شد. خائنانه‌تر این بود که شاه پهلوی اولین کسی بود که استقلال آن را به رسمیت شناخت، اقدامی که اثبات می‌کند ایران عصر پهلوی جز بازیچه و ملعبه دست ابرقدرت‌ها چیز دیگری نبود.
اما ایران عصر خمینی این دیدگاه را تغییر داد و هیمنه غرب و شرق را شکست. انقلاب اسلامی این باور را در هر ایرانی ایجاد کرد که موجودیت زیر سایه بیگانه نه تنها مسلمانی بلکه ایرانی بودن را از آنها نیز می‌گیرد. انقلاب اسلامی است که اسلامیت و ایرانیت را توامان می‌خواهد.

شاهی که خود را از مردم می‌دانست و با ادعای اینکه او سایه خدا بر زمین است نه تعلقی به خاک وطن داشت نه اعتقادی به دین خدا و همین شد که جوان ایرانی را برای بقای خود می‌خواست. رژیم بعث عراق و پشتیبانان غربی و شرقی‌اش، ایران تحت رهبری امام خمینی (ره) را با ایران زیر سلطه طاغوت پهلوی یکی دانسته و با تحمیل جنگ هشت ساله سعی داشتند تا زوال پذیری ولایت فقیه را اثبات کنند، نگرشی احمقانه و حرکت رو به شکستی که به زودی پوشالی بودن آن محقق شد.

انقلاب و به تبع آن جنگ تحمیلی اقتداری در کشور ایجاد کرد که مهمترین نتیجه آن امنیت است. امنیت پایداری که نه تحریم‌ها می‌تواند به آن خدشه وارد کند و نه تهدیدها می‌تواند آن را متزلزل کند. انفعال دشمن و تلاش‌های بی‌سرانجامش علیه ایران اسلامی امنیت کشور را اثبات می‌کند. اگر دیده می‌شود که مرزداران غیور کشور به هر بهانه واهی توسط ترروریست‌ها و عمال دشمنان اسلامی به شهادت می‌رسند و یا به اسارت گرفته می‌شوند برای آن است که امنیت کشور را زیر سوال ببرند.

این تلاش‌های مذبوحانه مسلما به جایی نخواهد رسید و قطعا اقتدار نظام اسلامی و امنیت آن بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد و چنان که قبل از این نیز چنین بوده، نظام اسلامی ایران الگویی برای کشورهای اسلامی خواهد بود تا هر چه زودتر شاهد زاول قدرت‌های استعماری باشیم.

ادامه دارد:

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار