امام جمعه قم:

بهترین آذین‌بندی برای شهر‌ها تصاویر شهداست

آیت‌الله «سیدهاشم حسینی‌‌بوشهری» گفت: تصاویر شهدا نشانه خلوص و صفای شهیدان است و بهترین آذین‌بندی برای شهر‌ها محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۳۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ - 27March 2019

بهترین آذین بندی برای شهر‌ها تصاویر شهداستبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «سیدهاشم حسینی‌‌بوشهری» امام جمعه قم در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیران بنیاد این استان در آستانه سوم شعبان روز بزرگداشت جانباز اظهار داشت: ایثار و گذشت برای اهداف عالی و جانبازی کار بزرگی است که شهدا، خانواده شهدا و ایثارگران انجام دادند و امروز خدمت به خانواده جانبازان با تاکید بر شان و منزلت آن‌ها و متناسب با شرایط ویژه جانبازان انجام شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه تصاویر شهدا سمبل ایمان، اخلاص، پاکی، خلوص و ایثار شهدا است، ادامه داد: این تصاویر بهترین آذین‌بندی برای شهر‌ها محسوب می‌شود و یادآوری می‌کند که آرامش و امنیت امروز را مدیون چه کسانی هستیم. 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تاکید برلزوم توجه به خانواده شهدا عنوان کرد: فرزندان شهدا یادگاران آن‌ها هستند و باید در خصوص شناسایی و پرورش استعداد‌های فرزندان شهدا اقدام کرد، این قشر از افراد متعهد و سرمایه‌های نظام هستند و اگر در سطوح مدیریتی حاضر شوند می‌توانند متعهدانه و ایثارگرانه عمل نموده و گره گشا باشند. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خدمت به جانبازان باید با تکریم و با صبر و بردباری و خوشرویی باشد، گفت: خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران وظیفه آحاد ملت است و وظیفه مسئولان بنیاد شهید در این راستا به صورت خاص و ویژه است.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه از دیگر وظایف حساس بنیاد شهید و امور ایثارگران انتقال پیام شهدا به جامعه است، افزود: مساله‌ای که در بیانات مقام معظم رهبری بسیار مورد تاکید است، این پیام‌ها باید برجسته شود و نصب تصاویر شهدا درسطح شهر یکی از این کار‌ها است که در قم صورت گرفته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پیام شهدا از عمق جان برخاسته و بر دل نسل جوان می‌نشیند؛ جوانان باید در مسیر شهدا گام بردارند و این موضوعی است که دشمن از آن هراس دارد و لذا تلاش دارد جوانان را از مسیر شهدا دور کند.

۲۴۳ جانباز ۷۰ درصد در قم حضور دارند

سیدجواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران نیز در این دیدار با اشاره به حضور ۲۴۳ جانباز ۷۰ درصد در استان قم بیان داشت: جمعیت جانبازان و خانواده معظم ایشان به حدود ۴۱ هزار نفر می‌رسد و بنیاد استان مفتخر به خدمت‌رسانی به این عزیزان است.

وی متذکر شد: امروز مفتخر به خدمت رسانی به ۱۱ هزار و ۵۰۰ جانباز در استان هستیم که از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ نفر زیر ۲۵ درصد و ۴۸۷ نفر بالای ۲۵ درصد هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها