ادامه یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری/ هیئت مصری بار دیگر به غزه می‌رود

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه نیز به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند و به بازداشت شماری از شهروندان فلسطینی دست زدند.
کد خبر: ۳۳۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷ - 27March 2019

ادامه یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری/ هیئت مصری بار دیگر به غزه می‌رودبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، منابع محلی گزارش دادند نظامیان رژیم اشغالگر در حملات خود به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی، 19 شهروند را به بهانه اینکه تحت پیگرد هستند، بازداشت کرده و به منطقه نامعلومی برای بازجویی منتقل کردند.

نظامیان صهیونیست ابتدا همانند روزهای گذشته بدون هرگونه مانعی از سوی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان به رام الله یورش بردند، همکاری امنیتی میان نیروهای ابومازن و نظامیان صهیونیست در پیگرد مردم مبارزه و مقاوم فلسطین همچنان ادامه دارد. نظامیان صهیونیست در یورش به شهرک دیرابومشعل در شمال غربی رام الله، 10 جوان را بازداشت کردند.

منابع فلسطینی گفتند شمار زیادی از نظامیان رژیم اشغالگر به این شهرک حمله‌ور شده و به بازداشت و بازرسی گسترده پرداختند که طی آن 10 شهروند به نام‌های : یوسف نظمی عطا، عادل هیثم عطا،أکرم فاتح زهران،منصور عطا، أحمد الماکن عطا، محمد أحمد الماکن، براء ذیب الهند، أسمر جهاد أبو یاسین، وعلی راسم البرغوثی بازداشت شدند.

به گفته این منابع، اشغالگران، بروشورهایی در خیابان‌های دیرابومشعل پخش کردند که در این بیانیه‌ها به جوانان فلسطینی درباره پرتاب سنگ به سمت صهیونیست‌ها هشدار داده شده است.

شهر جنین هم از حملات نظامیان صهیونیست بی نصیب نماند که طی آن یک آزاده فلسطینی به نام قسم محمد جبارین و یک شهروند به نام سلطان موید العامر در یورش نظامیان مهاجم به منازلشان بازداشت شدند.

نظامیان رژیم اشغالگر همچنین در یورش به نابلس در شمال کرانه باختری هم یک آزاده فلسطینی را بازداشت کردند.

بر اساس گزارش نظامیان صهیونیست همچنین به شهر طوباس حمله کردند که طی آن درگیری‌های شدیدی رخ داد و صهیونیست‌ها از بمب‌های صوتی و گاز اشک آور و حتی گلوله جنگی علیه فلسطینیان استفاده کردند.

پایگاه خبری فلسطین الیوم هم اعلام کرد نظامیان رژیم اشغالگر امروز چهارشنبه به اردوگاه الدهیشه در جنوب بیت لحم یورش بردند و سه جوان را دستگیر کردند که طی آن درگیری‌هایی در خیابان القدس -الخلیل میان نظامیان صهیونیست و جوانان رخ داد و اشغالگران با گلوله و گاز اشک آور به جوانان حمله کردند که به زخمی شدن سه نفر از جمله یک امدادرسان منجر شد که برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

هیئت مصری بار دیگر به غزه می‌آید

یک رسانه رژیم صهیونیستی از سفر یک هیئت مصری به نوار غزه طی امروز یا فردا خبر داده است. پایگاه خبری فلسطین الیوم به نقل از یدیعوت آحارونوت گزارش داده است هیئت مصری طی امروز چهارشنبه یا فردا پنجشنبه وارد نوار غزه خواهد شد.

رسانه صهیونیستی آورده است گزارش‌ها به این اشاره می کند که ارتش اسرائیل همچنان به ارسال استحکامات و نیروهای بیشتر به مرزهای نوار غزه ادامه می دهد، با این حال ارتش اسرائیل مانع سفر هیئت مصری به غزه نخواهد شد.

این رسانه افزود هیئت مصری به ریاست سرلشگر احمد عبدالحق مسئول پرونده فلسطینی درسازمان اطلاعات مصر وارد نوار غزه خواهد شد تا گروه های فلسطینی را به امضای توافق آتش بس با اسرائیل ترغیب کند.

تحلیلگر این رسانه گفته است توافق آتش بس شامل آرامش طی ماه های آینده و فراهم شدن ساختارهای اساسی زندگی در غزه خواهد بود.

تحلیلگر صهیونیست مدعی شد امضای توافق آتش‌بس در مقابل توقف اقداماتی همچون پرتاب بالون‌های آتش‌زا خواهد بود.

تحلیلگر صهیونیست گفته است در صورتی که توافق آتش بس میان حماس و تل آویو امضا نشود، نتایج رخدادهای اخیر پس از روز شنبه آینده در سالروز تظاهرات میلیونی روز زمین ظاهر خواهد شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار