در حمایت از جولان برگزار شد؛

تظاهرات مردم سوریه برای سومین روز متوالی علیه ترامپ

مردم نقاط مختلف سوریه برای سومین روز متوالی در محکومیت موضع رئیس‌جمهور آمریکا درباره جولان اشغالی سوریه تظاهرات کردند.
کد خبر: ۳۳۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳ - 28March 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ساکنان استان الحسکه در شمال شرق سوریه با برگزاری تظاهراتی، موضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را محکوم کردند.

در این تظاهرات شماری از معلمان و پرسنل اداره کشاورزی الحسکه نیز شرکت داشتند و پلاکارد‌هایی در دست داشتند که روی آن عبارت‌هایی در حمایت از پایداری ساکنان جولان و تأکید بر سوری بودن این منطقه نوشته شده بود.

تظاهرات‌کنندگان شعار‌هایی در محکومیت مواضع غیرقانونی ترامپ که نقض قانون بین‌المللی، کنوانسیون‌ها و معاهدات بین‌المللی است، سر دادند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین تجاوز دیشب هواپیما‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و نقض حریم هوایی این کشور را که در راستای دیگر جنایت‌های این رژیم صورت گرفت، محکوم کردند.

در همین ارتباط «رجب السلامه» معاون مدیر اداره کشاورزی الحسکه گفت که «موضع ارتش عربی سوریه فصل‌الخطاب خواهد بود و مواضع ترامپ نیز هرگز این حقیقت تاریخی را که جولان یک سرزمین اشغالی و متعلق به سوریه است تغییر نخواهد داد».

همچنین تظاهرات‌های مشابهی در حومه القنیطره در جنوب غرب سوریه که جولان اشغالی بخشی از آن است و در حلب در شمال غرب سوریه برگزار شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پنجم فروردین پیش بعد از کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن، با امضای فرمانی، ادعای حاکمیت صهیونیست‌ها بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت.

قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۸۱ به تأیید اکثریت اعضای این شورا از جمله آمریکا رسیده به طور مطلق ادعای رژیم صهیونیستی برای حاکمیت بر جولان را رد و الحاق این منطقه به اراضی اشغالی فلسطین را باطل و ملغی اعلام کرده است.

جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» سوریه است. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ این منطقه را اشغال و در سال ۱۹۸۲ آن را ضمیمه خود کرد؛ جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام را به‌رسمیت نشناخته است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها