فرمانده سپاه سیمرغ خبر داد؛

پشتیبانی سپاه تهران از سپاه سیمرغ در امدادرسانی به سیل‌زدگان

«محمد برمر» از پشتیبانی سپاه استان تهران از سپاه شهرستان سیمرغ در امدادرسانی به سیل‌زدگان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸ - 28March 2019

سپاه تهران پشتیبانی از سپاه سیمرغ را در امداد رسانی به سیل زدگان به‌عهده دارد«محمد برمر» فرمانده سپاه شهرستان سیمرغ در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری به ابلاغ سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا چند سپاه استانی، کمک رسانی به سیل زدگان استان‌های شمالی را پشتیبانی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به حجم خسارات وارده به شهرستان سیمرغ، با تدبیر سردار بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران، سپاه استان تهران ماموریت پشتیبانی از سپاه شهرستان سیمرغ را در امداد رسانی را به‌عهده دارد.

این مسئول بیان کرد: شب گذشته سپاه استان تهران با سه کامیون حامل مواد غذایی مورد نیاز حاوی بسته‌های معیشتی یک‌ماهه و دیگر خدمات بخصوص عملیات تخلیه آب و لجن از منازل و باغات محلات آسیب دیده وارد شهرستان سیمرغ شدند.

فرمانده سپاه سیمرغ همچنین به امدادرسانی گروه‌های جهادی اعزامی شهرستان‌های دیگر و سیمرغ اشاره کرد و گفت: این بسیجیان هر روز صبح از سپاه سیمرغ، سازماندهی، تقسیم کار و به محلات آسیب دیده برای تخلیه آب منازل و خیابان‌های هدف اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه به لطف خدا با تجربه‌ای که در مدیریت این بحران پیدا کردیم به یک الگوی بومی رسیدیم، ادامه داد: در قدم اول سپاه شهرستان‌های همجوار بلافاصله با اولین درخواست کمک تمامی امکانات و نیروهای مورد نیاز را به ما همپوشانی دادند و منتظر دستور ستاد مدیریت بحران نماندند.

وی افزود: در قدم دوم حرکت‌های خودجوش مردمی را در قالب گروه‌های جهادی بسیج سازندگی سازماندهی کردیم و الگوی گروه جهادی خود اتکا که تمام ساز و برگ ضروری برای خدمت به مردم آسیب دیده را می‌طلبد، پیاده سازی کردیم.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر گروه‌های جهادی نیازمندی‌هایی مثل چکمه، بیل دستی، پمپ کف کش تخلیه آب و ... را از مبدا شهر خود به مقصد سیمرغ می‌آورند که این سبک مدیریت بحران وجه تمایز سپاه و بسیج است.

فرمانده سپاه سیمرغ خاطرنشان کرد: ما تا تخلیه آب از آخرین محله آخرین کوچه و آخرین خانه در ‌کنار مردم عزیز می‌مانیم.

این مسئول همچنین به حضور چندین باره سردار بابایی فرمانده سپاه کربلای مازندران در مناطق سیل زده سیمرغ اشاره کرد و افزود: فرمانده سپاه کربلا از حضور جهادی ۲۰۰ نفر از بسیجیانی که سه روزه در روستا های شهرستان در حال خدمات رسانی هستند تقدیر و تشکر کرد.

برمر ادامه داد: ۲۰۰ نفر از بسیجیان شهرستان‌های گلوگاه، قائمشهر، بابل، ساری، بابلسر و روستای باغدشت قائمشهر به مدت سه روز در حال خارج کردن آب درون منازل مردم روستا های رکن کلا، دستنکلا و تالارپشت هستند.

وی همچنین از حضور بیلهای مکانیکی و ادوات سنگین سپاه برای کمک به سیل زدگان شهرستان سیمرغ خبر داد و گفت: سپاه در خط مقدم کمک به سیل زدگان قرار دارد.

برمر در پایان از بازدید سردار داجلری فرمانده گروه رزمی مهندسی نیروی زمینی سپاه از پل‌های روستاهای برج خیل، ملاکلا و ارائه راهکارهای جهت ساخت پل‌های جیدید در این روستاها خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار