ما پیروزیم-۴۶۰/

آخرین درجه شهید «غلامحسین افشردی» معروف به حسن باقری + عکس و سند

تصویر آخرین درجه شهید «غلامحسین افشردی» معروف به حسن باقری که توسط فرماندهی کل قوا ابلاغ شده بود در موزه خرمشهر در معرض بازدید قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۳۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ - 29March 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، موزه و مرکز فرهنگی خرمشهر گنجینه‌ای از تاریخ دفاع مقدس را در دل خود جای داده است. این گنجینه که شامل اشیاء، اسناد و تصاویر مستند هشت سال دفاع مقدس است توجه هر بیننده را به خود جلب می‌کند.

آخرین درجه شهید «غلامحسین افشردی» معروف به حسن باقری+ عکس و سند

یکی از بخش‌های جذاب این موزه، غرفه‌ای شیشه‌ای متعلق به سرلشکر شهید «غلامحسن افشردی» معروف به حسن باقری است که حکم آخرین درجه وی به همراه لباس وی در آن نگاه‌داری می‌شود.

بازدیدکنندگان پس از ورود به موزه و بازدید طبقه همکف، وارد سالنی می‌شوند که با لباس و آخرین درجه و تصویری از شهید حسن باقری روبرو می‌شوند.

آخرین درجه شهید «غلامحسین افشردی» معروف به حسن باقری+ عکس و سند

در حکم درجه شهید افشردی آمده است:

مقام معظم فرماندهی کل قوا بپاس رشادت و فداکاری‌های برادر پاسدار شهید غلامحسن افشردی مقرر فرمودند:

«درجه سرلشگری به آن سردار بزرگ اهدا گردد، تا به عنوان نشان افتخار و شایستگی وی باقی بماند»

در حکم فرماندهی کل قوا آمده است؛
به‌ پاس فداکاری و رشادتی که شهید عزیز برادر پاسدار غلامحسین افشردی در عملیات رزمی ابراز داشته و شجاعت و فعالیت وی به کسب فتوحات مهم در صحنه جنگ کمک کرده و سبب اعتلای کلمه اسلام و پایداری انقلاب و حفظ میهن اسلامی گردیده است.

یک درجه فتح به بازماندگان وی اهدا می‌گردد تا بعنوان سرافرازی و افتخار ابدی در خاندان آن شهید عزیز باقی بماند.

فرمانده کل قوا
سید علی خامنه‌ای

 

آخرین درجه شهید «غلامحسین افشردی» معروف به حسن باقری+ عکس و سند

شهید حسن باقری در ۲۵ اسفندماه ۱۳۳۴، همزمان با سوم شعبان، میلاد امام حسین(ع) در تهران به دنیا آمد. وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در تهران گذراند و بعد وارد دانشگاه ارومیه شد. باقری پس از سه ترم از دانشگاه اخراج شد و به خدمت سربازی رفت.

در همین دوران و با اوج‌گیری مبارزات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی، با فرمان امام خمینی (ره) از سربازی فرار کرد و به صف مبارزان علیه رژیم پهلوی پیوست و در تصرف کلانتری ۱۴ و پادگان عشرت‌آباد در تهران نقش مؤثری داشت.

وی در سن ۲۴ سالگی وارد عرصه جنگ شد، تنها ظرف مدت ۲ سال توانست به استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شده و واحد اطلاعات رزمی در سپاه و جنگ را پایه‌گذاری کند. توانمندی شهید باقری تا جایی بود که به او لغب نابغه دفاع را داده‌اند.

او در روز ۹ بهمن ماه سال ۶۱ حسن باقری در محور عملیاتی فکه زمانی که همراه شهید مجید بقایی مشغول شناسایی عملیات والفجر مقدماتی بود در سنگر دیده‌بانی بر اثر اصابت خمپاره به‌شهادت ‌رسید.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها